TAKE ME HOME - DEL 35

Senaste:
Efter ett tag kom det fram en polis till oss och lät väldigt lugn när han berättade läget.
- The woman will be fine again but the man will not be that, he is died. Sa polisen.
- Okay, So we can work on as nothing has happened? Sa hon jag pratade med.
- Yes, I think it's best so. Sa polisen och ut kom två ambulansbordar. 

En var med chefen och hon bad om ursäkt för kaoset men sa att jag skulle jobba där det behövdes. Den andra var med mannen som såg död ut. När det kört iväg insåg jag att jag kände igen den mannen från någonstans men jag kunde inte komma på vars jag sett honom.


Nialls perspektiv;
Jag och killarna hade varit i studion och vi slutade före Grace så jag och föjlde med Lou för att hämta James hos dagmamma och Lou skulle ju hämta Lux. När jag kom hem med James så satte jag honom i hans babysitter och gjorde en macka åt mig själv, satt i soffan och kollade mellan alla kanalerna när killarna kom in och ville umgås och just efterde kom in så kom också Grace hem. Jag stängde av ljudet på tv och lät kanalen gå. 
- Hi my love. How was the first day att work? Frågade jag och gjorde plats i soffan.
- It was okay.
Sa hon och slog sig ner och gav mig en puss.
- Okay? So it wasn’t good? Frågade Louis och kollade på henne.
- It was good. I’m just tired. Svarade hon och log mot honom.

Vi satt och prata. Liam berättade något om någon krock och Zayn pratade på om hur det var i studion och Louis pratade om han och Eleanor och vet inte vem av dom Grace lyssnade på.
- It’s him. Put the sound om again. Sa Harry och pekade på tvn.
- Today was it a crime on starbucks. A man tried to kill a woman and after that he took his own life. What we know now so should the woman survive but the man should not. More about that on the news later tonight. Sa kvinnan på tvn och det visadesa även bilder på mannen och stället. Det var han som kidnappade Grace för några veckor sedan.

Grace perspektiv;
När nyheterna kom på tvn så blev alla tysta och när reporten pratat klart kollade alla på mig.
- I think I have seen this man before but I can’t remember where. Sa jag och suckade.
- No. But we remember. Were you on Starbruks when it happened? Frågade Niall.
- No, I came just after.I think I should give James food now.
Sa jag lugnt.
- No, you stay here.
Sa han och lät faktiskt arg.
- Niall?
I have to give him food? Sa jag frågande.
- She’s right. If you are so afraid, go with her?
Sa Harry och kollade på Niall.
- Thank you Harry. Sa jag och tog med mig James till köket.

Jag gick till köket och efter mig kom Niall och han verkade faktiskt lite irriterad. Jag tog fram en nappflaska och vällingen och skulle just hälla över det i flaskan när Niall stoppade mig.
- Are you really going to work at Starbucks? Sa han och lät fortfarande arg.
- Yes, it seems funny.
Why? Sa jag och fortsatte göra maten.
- Okay, I don’t think you should do it.
Sa han och kollade på mig.
När han sa så blev jag faktiskt lite irriterad på honom. Jag har alltid stöttat honom i hans jobb, om han bara visste hur jobbigt det är när killarna är borta. Jag värmde James mat och tog med honom ut, jag tittade inte ens på Niall när jag gick ut och Niall följde inte med mig. Jag satte mig i soffan och killarna kollade på mig ett tag innan Louis frågade vars Niall var.
- Where is Niall? Frågade han och kollade mot köket.
- In the Kitchen I think. Sa jag och började mata James.
- Are you mad at him?
Frågade Louis och kollade på mig.
- No, just a little annoyed. Sa jag och suckade.
- Can I talk to him?
Frågade Louis och reste sig från soffan.
- Don't ask me.
You do what you want. Sa jag och lät ännu mer irriterad.

Nialls perspektiv;
Grace lämnade köket så jag gjorde en macka och satte mig ner och åt den. Efter ett tag kom Louis in och frågade vad som hänt. Jag berättade vad jag sagt osv.
 - I think that was wrong from you. Even if you just say it for protect her so has she always been a support for us i our job and now you have to do the same for her. I mean it couldn't been easy for her when you are away as much you are. Take care of her and tell her what you fel, and the man i dead now so he will never come back again. Sa Louis och sökte min blick.
Jag visste ju at than hade rätt I det han sa. Men det var ändå jobbigt att hon skulle jobba där. Man vet ju faktiskt aldrig vad som kan hända. Efter ett tag kom Liam in och sa att han skulle
in till sig för att Danielle och Loki skulle komma. Louis nickade och restan av killarna gick också. Stämmningen mellan mig och Grace var spänd och ingen sa så mycket. Varför kunde jag inte va glad för hennes skull? Typiskt jag att vara för ärligt i fel tillfälle tänkte jag innan jag somnade.
Kommer Niall att kunna acceptera hennes jobb eller kommer det ställa till problem i förhållandet? Skriv vad ni tror. Nästa del imorgon..har plugg jag måste göra!:( 
#1 - - Tova:

Han måste ju acceptera det..<3

Svar: Hoppas det!<3
TAKE ME HOME

#2 - - Emma:

Jättebra! Jag tror Grace får reda på vem mannen är och att Det inte förstör Nialls och Agnes relation

#3 - - Emma:

SV: Det gjorde jag. Kom på efter att jag hade gjort det!

#4 - - Matilda:

Han måste acceptera det D:
Det får inte bli problem mellan de :/</3

Asbra!

Svar: Ja, vi får se om han accepterar det!<3
TAKE ME HOME

#5 - - Elin:

Louis har så rätt i det han säger!

Svar: Ja fkatiskt!
TAKE ME HOME

#6 - - Noveller om Niall & Zayn:

Jättebra och spännande:)

#7 - - one direction novell:

no problem mellan dom! ;) hahha nej, men.. de får inte uppkomma några problem mellan dom å han måste acceptera jobbet, hehe ;) kram <3

#8 - - one direction novell:

haha säger som du, vi får se vad som händer! ;)<3