TAKE ME HOME - DEL 36

Senaste: 
Jag visste ju at than hade rätt I det han sa. Men det var ändå jobbigt att hon skulle jobba där. Man vet ju faktiskt aldrig vad som kan hända. Efter ett tag kom Liam in och sa att han skulle 
in till sig för att Danielle och Loki skulle komma. Louis nickade och restan av killarna gick också. Stämmningen mellan mig och Grace var spänd och ingen sa så mycket. Varför kunde jag inte va glad för hennes skull? Typiskt jag att vara för ärligt i fel tillfälle tänkte jag innan jag somnade.


Grace perspektiv;
Nu hade det gått några veckor sen jag började jobba och jag trivs så bra. Det är så roligt att träffa människor och sin jobbarkompis Lizzie var så trevlig, äntligen har jag också en kompis. Däremot har mitt och Niall förhållande blivit sämre. Vi bråkade om små saker som vi inte brukade göra.  Det var en helt vanlig kväll torsdagskväll och Niall kom hem från Louis.
- Hi, how was it on work today?
- Hi, It was really good, and for you?
Frågade jag och log mot han.
- Good. Sa han och gick till köket. Jag nattade James och gick ut till honom.
- Niall, I really miss you. Sa jag och satte mig på en av kökstolarna.
- What?
I’m right here. Sa han och lät lika irriterad som han gjort senaste tiden.
- Yes, but you know what I mean.
Why are you mad at me all the time?
- I’m not.
Sa han.

- No, I hear that on your voice.
Sa jag lite sarkastiskt.
- I just think that your job is wrong for you.
Jag orkade inte denna diskution igen.
- Seriously. I love my job as much you love yours.
- Hm, reeeally..
Sa han och drog ut på e:et. Jag kände hur jag blev irriterad.
- I have always accepted your job, even if it has been hard, right?
Han nickade.
- And it would mean so much to me if you do the same for me.
Fortsatte jag.
- I think I never will accepted it, sorry.
Sa han med låg röst.
- Do you still love me?
Frågade jag och kollade på honom.
- I don’t know.
Han lämnade rummet och gick till badrummet.
I don’t know orden högg till i hjärtat. Jag hade hoppats på ett annat svar. Bestämde mig för att fara till Lizzie den natten. Jag gick till sov rummet och flyttade James till vagnen utan att han vaknade. Men packade jag det jag behöver för nu och lämnade Niall.
- Can I stay here until I find my own place? Sa jag när jag kom till Lizzie.
- Yes. Sa hon utan att fråga varför. Hon visste att det var jobbigt mellan mig och Niall nu.

Nialls perskeptiv;
Vi hade bråkat så mycket på den senaste tiden att jag inte hunnit känna efter om jag fortfarande älskade henne. Hon frågade om jag älskade henne mitt under ett bråk och utan att tänka efter svarade jag att jag inte visste, för det var verkligen så just nu. Jag vet inte.
- Thanks for everything but it’s over now. Sa hon och innan jag hann svara så smälldes ytterdörren igen och jag insåg att hon hade gått, säkert till hennes jobbarkompis.

Jag visste inte riktigt om jag skulle bli ledsen eller om jag skulle ta det som en lättnad. Jag gick över till Louis som hade gått och lagt sig så jag knackade på dörren till han kom dit.
- Niall? What are you doing here? Sa han. Hade hade tydligen hunnit somna.
- I want to talk with you.
- Now?
Should you not slepp? Jag kollade ner i marken och hur sorgen började komma.
- I can’t. Grace..left me.
Sa jag och nu kom tårarna också.
- What?
Come in. Sa Louis och drog in mig I hans lägenhet och jag berättade allt.

Louis perspektiv;
Jag hade just somnat när det börjar knacka helt hysteriskt på dörren och där står Niall. Först tänkte jag att det var ett skämt så jag frågade om han inte skulle sova men när han sa att Grace hade lämnat honom så drog jag in honom så att han fick berätta allt, vilket han gjorde.
- Did you say ”I don’t know” when she asked you if you love her? Sa jag chockat. Han nickade.
- Sorry bro but I understand why she leaved you. I would go torn if Eleanor said that to me.
- Is was wrong and no it’s too late to fix it.
- It’s never too late to fix it even if we go from London in a week.

Det var nämligen så att vi skulle till Sverige, Danmark och Norge för att spela in en låt.
- It’s too late for now, but you should talk to her when we come back. Need to sleep now.
Niall tog en filt och sa sig på soffan och sen somnade vi.  Morgonen efter var jobbig. Niall mådde inte bra och nu hade resten av killarna fått veta vad som hände igår kväll.
- I know that you love her more than everything. You were just a bit clumsy in the mouth yesterday. I think you two find back to each other when we come home. I mean you have a kid and James needs his father as much he needs his mum. Sa Harry och  han hade rätt.
- When we come back has she probably forgot me.
Sa Niall tyst.
- Are you kidding?  She will never forgot you. You are father to her kid and just think of the moment in the Eifel Tower.
No one would forgot. Sa Zayn som också hade rätt.
Efter en lång pratstund vid frukost bordet så kom Paul och hämtade oss och vi flög till Sverige.
Nej, Gick hon nu? Vad kommer hända? Var tror ni? Kommentera. Har gjort ett  till ikväll!:D 
#1 - - Emma:

NEEEEEEEEEEEEJ det får inte bli så här!!!!!!!!!!!!!!!!! Grace och Niall måste bli ihop igen! Jag börjar gråta! Fast det var ju dumt av Niall att säga: I Don't Know.

#2 - - Amelia:

Skärp dig! Novellen kan ju inte sluta så..;/

#3 - - Elin:

Nej, men näe..varför sa han så?:(

Svar: Ja, det var dumt sagt..:(
TAKE ME HOME

#4 - - one direction novell:

men va??? VAA?? får ite va sant! oherre, dehär.. åååhh :'( haha älska de Harry sa.. så fin, men gud.. åh.. MER NU! :O heeerreguuuddd..

#5 - - Emma:

Var hittar du dina bilder till kapitlerna? Dom är så fin!

#6 - - one direction novell:

jaa, men fan.. åh :'( men nu måste allt bli bra igeeen! :'(

#7 - - Matilda:

JUST NU ÄR DU RIKTIGT DUM ;)
Du kan inte avsluta novellen snart nör du gör en sådan vändingn? Det skullel ju bara bli nårakapitel till?!
SJUKT BRA!!

Svar: Tack, kul att du gillar det!;) vi får se vad som händer!:)
TAKE ME HOME