What Would You Do - Del 3

Harry's perspektiv; 
- No, you can sit there. Are you five or what? Frågade Louis och pekade på det tomma sätet bredvid de tjejerna som vi jag såg inne på flygplatsen. 
- No, but I will sit next to you so I can talk with you. Sa Niall. Såklart, inte kunde Niall sitta ensam.
- I think it will be good if you for you to have no one to talk with, but Louis show us that you are the oldest. Sa jag och petade på Louis som bytte plats och Niall satte sig mycket nöjd ner i skolan bredvid mig och flygturen mot London kunde börja. 
Louis's perspektiv;
Jag hann knappt sätta min i stolen innan tjejen bredvid började hyperventilera och hoppa upp och ner i flygstolen. Jag log mot henne innan jag vände huvudet mot Niall som bara satt och skattade åt tjejen.
- Alice, Can you stop? You're embarrassing. Hörde jag tjej vid fönstret säga och jag förstår henne. Jag hade också tyckt att det var pinsamt om tillexempel Fizzy började fangirla precis framför hennes idol. 
- No, you can't be embarrassing when One Direction are in front of you. Sa tjejen som tydligen hette Alice. Jag vände mig om mot tjejerna och den äldre av dem, hon vid fönstret suckade bara och fortsatte läsa ur sin bok medan jag presenterade mig för Alice som bara gapade och från andra sidan gången satt de andra och vinkade. Det såg helt ärligt talat ut som att Alice skulle svimma i sin flygstol.
- Oh, harry you're my favorite and I love so much. Sa hon och pekade på Harry som log det där leendet som får alla tjejer på fall. Ibland blir jag faktiskt avundsjuk på honom. Tänk om jag också hade det leendet. 
- Change seat with me?
Frågade Niall och reste sig upp och Alice klev över mig och satte sig i Niall's stol. Jag flyttade in mot tjejen som läste och såg hur Alice satt och grät medan Harry lugnade henne. A fans dream came true tänkte jag och bestämde mig för att försöka va social med Alice's storasyster. 
 
Emily's perspektiv; 
Tydligen så satt One Direction på samma plan som oss. Jag såg hur Alice började byta plats och helt plötsligt satt det en främmande kille bredvid mig, faktiskt väldigt snygg och han den blonda bredvid var också det, alla var det men det var ju också en sak jag aldrig skulle erkänna för Alice. Jag läste just ut en sida av boken när jag blev avbruten.
- Hi. I'm Louis. Sa killen och log ett blygt men fint leende. 
- Hi. I'm Emily. Sa jag och kunde iallafall vara trevlig mot honom, han var ju det not mig. 
- Is that you sister? And how old is she? Frågade han och  nickade mot Alice. 
- Yes, she is and she's 15. Sa jag och suckade lätt. 
- And how old are you? Frågade Louis men innan jag hann svara så hade den blonda killen bredvid Louis tagit upp hans uppmärksamhet och jag fortsatte läsa ur min bok. Planet landade äntligen i London. Louis sa ett snabbt hejdå till mig och sen killarna sa snabbt hejdå till Alice som lyckligt som klev av det. Killarna klev direkt från planet in i en svart bil, förmodligen för att slippa fansen. Stackars dem att få leva att sånt liv. 

- I can't blelieve that Harry Styles huged me and you talked to Louis. How was he? Sa Alice och var helt uppspelt. Jag log mot henne och var faktiskt väldigt glad för hennes skull. Jag hade själv blivit helt starstruck om jag träffade The Fray, även om jag nog inte hade fan-girlat på samma sätt som Alice gjorde.
Okay, he was cute. Sa jag och Alice log mot mig. 
- Sorry but he's too old for you. Louis is 21 and you're only 15. Sa Alice. 
- Yes, I know and you're also just 15.
Sa jag retsamt och hon suckade. 
- But Louis is not my favorite, so I'm fine with that. Sa hon och jag orkade inte svara på det. Oavsett ålder så hade hade hon ändå ingen chans på någon av dem. Jag kollade på klockan och den var bara tolv så jag skulle lätt hinna på stan efter att ha hälsat på Ben's mamma och så blev det. Vi kom dit och jag bytte om till blåa jeans, en vit blus, jeans jacka och begav mig till stan. 
 
Harry's perspektiv;
Det blev en rolig flygresa trots allt och det tror jag Louis tyckte också. För han satt ju och pratade med en tjej och såg riktigt glad ut. Sen han och Eleanor gjorde slut så har han inte alls varit samma glada Louis och det kan jag förstå, de hade varit tillsammans så länge och det kom som en chock när Louis ringde och grät i telefonen för ett halvår sen. 
- Louis, who was that girl you talk to on the plain?
- It was Emily. Sa han och log.
- Alice's friend? How was she? Frågade jag nyfiket. 
- Alice's sister. Sa han.
- How old is she? Frågade jag och knuffade till Louis i sidan.
- Alice is 15 and I don'
t know how old Emily is, maybe the same age as you. Sa han enkelt..
Jag sakattade åt Louis. Frågade han inte ens hur hur gammal hon var eller vad åldersskillnaden var. Det är typ det första man frågar om man träffar två syskon. Jag frågade om han skulle träffa henne igen och det var tydligen inget de hade bestämt men det syntes på Louis att han inte skulle ha något emot det. 
 
Tre timmar senaste klev vi ut från en intervju. Zayn skulle till Perrie och Liam till Sophia. Så vi andra bestämde oss för att åka till mig och spela FIFA, något som alltid måste göras när man är ledig.
- Can we by some food before we go to Harry's place? Sa Niall och Louis suckade. Jag visste att det frågan skulle komma så det blev alltså omvägen förbi Nondo's hem och det var ett lyckligt val för oss alla. Niall fick sin mat, jag fick träffa fans och Louis fick träffa Emily igen. Hon och satt vid ett bord när vi kom in. 
 
Emily's perspektiv;
Jag satt på Nondo's i min ensamhet när Louis och två av hans kompisar kom in. Dock minns jag inte namnet på dem. Men den ena var lång och hade lockigt hår och den andra lite kortare och blond.
- Hi again. Are you alone? Frågade killen med lockligt hår.
- Hi. Yes I am. 
- I'm Harry. Can we sit here? Frågade han, jag nickade och killarna satte sig mer. 
De satte sig ner och den blonda killen som verkade döhungrig började genast äta av sin macka och det tog inte lång tid innan han ätit upp den och började på en ny. Jag kollade lite konstigt på honom.
- You seems to be really hungry. Sa jag och den blonda nickade.
- Haha, he's always hungry. Where is your friend? Sa Harry och log. 
- She's not my firend but she went to Topman. Sa jag och kände hur killarna gav mig en konstig blick. Nog vet jag att det är en killaffär och jag antar att det var just därför Alice hade gått dit.
- Why is she at Topman? Frågade Louis.
- She said that it was your favorite shop. Sa jag och tog sista klunken av mitt kaffe. Sen ursäktade jag mig och sa att jag var tvungen att gå och killarna gjorde lika dant.
- Nice to meet you again. See you soon, I hope. Sa Louis och gav mig en lapp innan de försvann ut till sin bil. Jag vecklade upp lappen och på den stod det ett mobilnumer och ovanför stod det "Call me?/L.". Jag log åt hur gulligt det var innan jag la mer den i fickan och bestämde mig för att inte säga något till Alice om detta, hon skulle bara blir helt galen och det är inget jag vill uppleva. När jag kom hem så satt Alice och farmor och spelade spel så jag slog mig ner och gjorde dem sällskap, samtidigt som jag hade Louis i tankarna. vad tror han om mig? Vad vill han? Vet han att jag bara är 15 år? Kommer jag någonsin våga ringa honom? Nej, jag vet inte.
Okej, då var den delen ute, vad tror ni?:) Som ni märker så kommer det en del ungefär varannan dag, ibland varje och det tycker jag är lämplig, så hinnar alla läsa och så. Have it so good everyone!:D
#1 - - Matilda:

Jättebra, men rätt mkt söarvfel men inget man stör sig på :)

Svar: Va? Jag som tyckte att jag kollade igenom den..aja, har rättat det nu!:)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Emma:

Jättebra! Haha, ser ut som du hade hjärta att dela på Eleanor och Louis! <3

Svar: haha, ja, det har jag och det är jobbigt..;) haaha;)<3
Berättelser Med One Direction

#3 - - Lilly:

Så bra!!

Svar: Tack så mycket!:D
Berättelser Med One Direction

#4 - - Tova:

Jättejättebra!:D

Svar: taack så mycket!:)
Berättelser Med One Direction

#5 - - My (1D Novell):

åh Louis å Eleanooor <33 men lätt att jag kommer shippa Emily å Louis med, såå sött dedär med lappen ;) hihi! Hon måste ringa honom :)

Svar: haha, du anar inte hu r svårt det var att sära på Louis och El..men det är gjort nu!;]<3
Berättelser Med One Direction

#6 - - Dani:

När kommer nästa !! Längtar så mycket !! Bästa novellen ever!!!

Svar: Åh, tack snälla!:) Blir sååå glad!:)
Berättelser Med One Direction

#7 - - Maja:

Bra del! Längtar till nästa :)

Svar: Tack och vad roligt att du gillar den!:)
Berättelser Med One Direction

#8 - - Tildis :) <3:

Sjuuukt bra! (Som vanligt) Jag har gjort ett länkbytte nu, Kan jag få ett? <3
Kraaamis xx

Svar: Det står fortfarande att bloggen inte finns!;(<3
Berättelser Med One Direction

#9 - - Frida:

Superba! Längtar döööööö mycket efter nästa del

Svar: Tack och åååh, vad roligt att du gillar det!
Berättelser Med One Direction

#10 - - Anonym:

Jättebra! :D

Svar: Tack snälla!:)
Berättelser Med One Direction

#11 - - Tildis :) <3:

Nu kan du kolla!
Tack för hjälpen kraaam!
xx

Svar: Nu funkade det!:)
Berättelser Med One Direction