They Don't Know About Us - Del 21

Senaste:
Efter denna långa stund bestämde vi oss för att gå och lägga oss, vi skulle just gå när Liam sa
”Niall vill du sova i resesängen som står i mitt rum? Vi fäller ut den” och kollade på Niall.
”Ja, det kan göra. Då kan Olivia ju sova i min säng, så det inte blir så varmt” Svarade Niall.
Så gick det bli alla gick till sina rum. Jag försökte somna men Harry och Olivia höll mig vaken.

 

Harrys perspektiv;
När jag hade borstat tänderna och kom in i rummet så kom jag på att Niall hade tagit sitt täcke
och sin kudde. Det är ju hans. Samtidigt kan Olivia inte sova utan. Hon kom in i rummet.
”Vi har ett täcke och en kudde för lite. Ska jag hämta en filt?” Sa jag och hon nickade.
Jag gick i väg och hämtade det och när jag kom tillbaka så la vi oss i våra sängar och jag
kunde inte låta bli att kolla på henne. Hon var så fin när hon låg där men det kändes fel.
”Vill du verkligen sova i Niall säng?” Frågade jag och log mot henne.
”Nej, men vars ska jag annars sova?” Frågade hon lite tyst.
”Här” Sa jag och pekade bredvid mig i min säng. Hon log och sen blev Niall säng tom.
Vi låg och pratade om allt mellan himmel och jord, eller hon pratade jag låg bara och lyssnade.
Eller jag vet inte om jag lyssnade jag låg nog mest och tänkte på hur glad jag är. När jag kom
på hur lycklig jag faktiskt är så kunde jag inte låta blir att le stort.

Olivias perspektiv;
Under tiden jag pratade log han bara där och lyssnade tills han helt plötsligt log på något
konstigt sätt. Inte elakt, men ändå lite skumt även om han är det finaste leendet någonsin.
”Vad ler du åt?” Frågade jag och kunde inte låta bli att le tillbaka.
”Dig, såklart” Fick jag som svar och kände hur jag blev röd om kinderna.
”Eh, okej?” Sa jag lite osäkert eftersom jag inte riktigt visste vad han menade.
”Du ska veta hur rädd jag var när du blev inlagd och hur jobbigt det lämna dig. Men nu är
jag här med dig och det är nu jag mår som bäst”
Sa han och drog mig närmare sig. Då
insåg jag att jag har väldens finaste kille och att han kunde förstå mitt liv även om han va känd.
”Jag älskar dig och är så glad att du står ut med mina problem” Sa jag och blickarna möttes.
”Det är en del av dig”Sa han och kysste mig. Vi låg och myste ett tag och det kändes tryggt.
”Bättre sätt kan man inte somna på. Jag älskar dig oavsett vad” Sa han innan vi somnade och
han hade så rätt i det han sa. Det var verkligen det absolut bästa sättet att somna på tänkte jag.

Nialls perspektiv;
När jag vaknade på morgonen så var jag så hungrig. När jag är hungrig så är jag en som gör
först och tänker sen. Så utan att jag tänkte efter så väckte jag Liam och sa att jag var hungrig.
”Men Niall..” Mumlade Liam och drog täcket över huvudet.
”Jag är hungrig.” Sa jag igen och drog ner täcket igen.
”Gå och ät något då, jag vill sova” Sa han nästan lite argt. Man måste bara tycka om Liams
morgon humör. Jag lämnade honom och gick till köket och möttes av Louis och Zayn som
satt och åt frukost.
”Haha, är det Nialler som kommer. Är du förvånad?” Sa Zayn och kollade på Louis.
”Haha, nej verkligen inte. Men han har inte Liam med sig?” Svarade Louis.
”Nej, han skulle sova mer” Sa Niall och suckade och sen tog han sin frukost.

Olivias perspektiv;
När jag vaknadedenna morgon och kunde inte låta bli att le. Jag tänkte på igår kväll innan
jag somnade att jag pratade med Harry och det var så skönt. Jag rörde på mig lite i sängen
och tyckte att den kändes väldigt luftigt för att ligga för att ligga två i sängen. Jag vände mig
om och såg att Harry inte var kvar, min första tanke var att han var på toa. Vars skulle han
annars vara? Efter ett tag kom han in i rummet och log mot mig. Han kom fram och gav mig
en puss och sa att han fixat något i köket åt mig. Vi gick dit och när jag kom dit hade han gjort
i ordning en skål med olika frukter i. Modigt av han att fixa frukost till mig som är så kräsen.
”Frukost, Hoppas du gillar den och att den går att äta” Sa Harry och log och log.
”Åh, tack snälla du. Den blir säkert jättegod.” Sa jag och gick in i köket med Harry efter mig.
”Du har tur du. Om jag inte haft Eleanor skulle jag ha valt Harry” Sa Louis skämtsamt och alla
skrattade. Nu hade Liam också kommit in i köket.  Perfekt start på dagen och eftersom jag har
en så fin pojkvän så ville jag såklart ge honom något extra, behövde bara hjälp av någon.

Vad Ska Olivia göra nu? Vem ska hon ta hjälp av? Kommer detta sluta som hon tänkt sig? Kommentera!
#1 - - one direction novell:

åh, hoppas hon typ.. nej vet inte.. enda jag vet är att ja längtar till nästa deeel! :OOO <3

- haha, ja.. vem kan tjejen vara ;) nästa del kommer imon ;) <3

#2 - - enya:

jättebra

Svar: Kommer inte in på din blogg. Men tack så jättemycket!:D
One Direction

#3 - - Sandra Eriksson:

superbra!

#4 - - one direction novell:

haha ja vem kan det vara ;) del 11 uppe :D <3