They Don't Know About Us - Del 22

Senaste:
Modigt av han att fixa frukost till mig som är så kräsen.
”Frukost, Hoppas du gillar den och att den går att äta” Sa Harry och log och log. 
”Åh, tack snälla du. Den blir säkert jättegod.” Sa jag och gick in i köket med Harry efter mig.
”Du har tur du. Om jag inte haft Eleanor skulle jag ha valt Harry” Sa Louis skämtsamt och alla
skrattade. Nu
 hade Liam också kommit in i köket.  Perfekt start på dagen och eftersom jag
har en så fin pojkvän så ville jag
 såklart ge honom något extra, behövde bara hjälp av någon.



                                                

Niall perspektiv;
När killarna ätit färdigt gick det för att göra sig i ordning och Harry gick på toa så jag blev
kvar med Olivia och vi satt och pratade lite om allt och inget så som vänner brukar göra.
”Harry haft en tung tid de senaste veckorna” Sa hon och kollade ner som om hon skämdes.
”Ja, eller vad menar du?” Frågade jag och visste inte vad jag skulle säga. Jag är så dålig på
att trösta folk eller prata om känslor. Hon berättade att hon ville fixa en överraskning åt han
och det tyckte jag lät som en jätte bra idé. Harry behöver det.
”Jag behöver hjälp av någon som känner honom” Sa hon och jag förstod vem hon menade.
Så vi bestämde oss för att fixa av middag och sen en filmkväll för bara dom två. Jag hjälpte
såklart till med filmtips och även mattips eftersom jag känner Harry så bra att jag vet vad han
gillar och inte. Sen kom Harry in i rummet igen och vi slutade prata om överraskningen.
”Jag måste till studion och sjunga in min del av det jag missade när jag var borta” Sa han.
”Ja, det måste du verkligen så vi kan bli klar, åk du” Sa Jag och log mot Olivia.

Harry for iväg och då blev det ju fritt fram för oss att planera, eller Olivia. Jag lyssnade bara. 
Sen kollade jag i kalender när hon kunde ha det och det såg ut att passa i övermorgon. Vi
berättade för de andra killarna vars vi skulle och sen for och dom lovade så klart att inte säga
något. Vi började med att välja en film och sen berättade jag bara vad han gillade och äta och
sen gick vi hem. Hon till sig och jag till mig. Det var roligt att vara ute med Olivia men vad vi inte
tänkte på att det finns media överallt. Det var något jag kom på när jag kom hem.

Harrys perspektiv;
När jag kom hem från studion så var det bara Niall hemma. Jag visste ju att Olivia gått hem och
vi skulle ses imorgon. Hon och Nora skulle ha lite syster tid. Jag gick in i vardagsrummet där
Niall satt och han frågade om det gick bra vilket det gjorde. Men han va så hemlighetsfull på
något sätt. Det krävs inte mycket alls för att se när Niall döljer något, det är därför han aldrig fixat
någon överraskning någon gång för han har alltid råkat försäga sig innan.
”Värst vad du ser hemlighetsfull ut? Vad är det?” Sa jag och log lite mot han.
”Men va? Vad skulle jag ha för hemlighet nu då?
Svarade han och såg förvånad ut.
Jag fortsatte ställa frågor ett tag och skulle precis ställa min sista fråga när Liam, Zayn och Louis
kommer in i rummet och Liam såg faktiskt lite allvarlig ut, Zayn och Louis lika så.

”Kan du förklara det här för oss?” Sa han och visade Niall sin mobil.
Vi såg hur Niall tittade noga på displayen och sen la han ifrån sig mobilen och suckade. Jag tog
snabbt mobilen innan Liam hann göra det och såg att det var en bild på han och Olivia där man
inte riktigt kunde se om han viskade något till henne eller om han pussade hon på kinden. Under
bilden stod det ”Va? Jag visste inte att Nialler hade flickvän?”. Alla tittade på Niall nu. Man såg att
han inte riktigt visste vad han skulle säga även om han var tvungen att säga något.
”Vad?” Sa han efter en stund.
”Ja, vad tror du?” Sa jag och spände blicken i honom och gav han telefonen igen.

Nialls perspektiv;
Jag kollade på bilden igen och sen på Harry. Jag visste helt ärligt inte vad jag skulle säga eftersom
jag inte kunde säga varför vi var ute. Istället tog jag telefonen och gav den till Liam.
”Vet inte vad jag ska säga” Sa jag och mötte Liams blick såg att han kom på vad jag menade.
”Men kolla bilden..” Sa Harry och såg väldigt förvirrad ut. Tyckte faktiskt synd om honom.
”Men Harry, jag viskade ju bara en sak åt henne. Vad du tror vill jag nog inte veta” Sa jag.
”Nej, det vill du nog inte” Mumlade han och reste sig upp och gick.

Det tog inte lång tid innan jag fick ett sms av Olivia, eller det var på Liams mobil till mig. Det stod
”Hej, har du sett Twitter? Harry svarar inte på mina sms? Är han arg? Har du berättat varför vi
var ute?” Jag läste alla frågor igen och svarade ”Jo, jag såg det nyss och Harry blev inte precis
glad. Nej, jag har inte sagt varför och det gör det svårare också eftersom jag inte kan förklara mig.”
Jag la ifrån mig mobilen och gick till Harry, jag satte mig bredvid honom.
”Harry, tror du på riktigt att jag skulle pussa Olivia? Jag gjorde inte det och kommer aldrig göra
det heller. Sen förstår jag inte riktigt hur du kan tro att jag skulle göra det”
Sa jag.
”Det är mycket jag inte förstår just nu..gå bara” Sa Harry och  jag lämnade rummet i tystnad.
Just nu var jag bara besviken över hur Harry kunde tro något sånt om mig, efter dessa tre år. 

Ojdå, Vad tror Harry? Hur kommar Niall lösa dessa? Forsätt kommentera som ni gör!:) 
#1 - - Sandra Eriksson:

superbra!

#2 - - one direction novell:

ååååååhhhh!! shit!! så jävla spännande :O
jag tror harry lätt kommer förlåta niall när han kommer att få reda på sanningen, asså åh! haha! det är sååå himla bra! jag tycker synd om niall å olivia ocks å eftersom de är dom som fixar saker liksom oxå... nä, jag längtar bara tills nästa del! vill liksom veta mer, nu nu nu!! <3

#3 - - Anonym:

Niall måste hålla den för sig själv. han får inte försäga sig!

Svar: Nej, det vore tråkigt!:(
One Direction

#4 - - Elin:

Stackars Niall!:(

Svar: Ja:(
One Direction