They Don't Know About Us - Del 23

Senaste: 
Jag la ifrån mig mobilen och gick till Harry, jag satte mig bredvid honom.
”Harry, tror du på riktigt att jag skulle pussa Olivia? Jag gjorde inte det och kommer aldrig
göra det heller. Sen förstår jag inte riktigt hur du kan tro att jag skulle göra det” Sa jag.

”Det är mycket jag inte förstår just nu..gå bara” Sa Harry och  jag lämnade rummet i tystnad.
Just nu var jag bara besviken över hur Harry kunde tro något sånt om mig, efter dessa tre år.


Harrys perspektiv;
Jag låg länge och tänkte på det som Niall sa. Jag kunde inte sluta på att det kanske var något mellan
Olivia och Niall nu. Egentligen känner jag ju Niall och vet att han aldrig skulle ta henne ifrån mig, så
vad är jag egentligen orolig för, jag är bara så rädd att förlora henne. När jag tänkte efter kände mig
faktiskt lite dum som tänkte så. Jag bestämde mig för att kliva upp och se vad de andra gjorde när
jag kom till köket satt bara Zayn när och han läste en tidning.
”Var är de andra?” Frågade jag när jag satte mig.
”Louis är med Eleanor. Liam och Niall for ut någonstans” Svarade Zayn från tidningen.
”Och du? Varför sitter du kvar här?” Svarade jag och kollade på honom.
”Kan inte lämna en ledsen bror hemma ju” Sa Zayn fast denna gång kollade han upp.

Ibland vet jag inte hur Zayn ser på mig. Jag är faktiskt bara ett år yngre än honom fast han
behandlar mig som om jag vore tre år yngre. Ibland var det gulligt och ibland är det jobbigt.
”Och du tror inte att jag klarar mig på egen hand? Frågade jag och himlade med ögonen.
”Det vet jag att du gör, men jag lämnar inte en ledsen person ensam” Sa Zayn och log.
”Tack antar jag. Men du, var Niall sur när gick?” Frågade jag lite försiktit.
”Han var besviken på dig för att du trodde att han tagit Olivia och om du tänker efter, hur hade
du känt om tex jag påstod att du tagit Perrie från mig?”
Frågade Zayn och såg på mig.
”Inte så bra, du känner mig bättre än så. Men han döljer något för mig.  Svarade jag tyst.
”Ja, och det var precis så Niall kände också. Det kanske han gör, men du ska inte va så nyfiken
hela tiden. Det kan ställa till med problem ibland” Sa Zayn och han hade ju rätt. 

Niall perspektiv; 
Jag och Liam hade varit och träffat Olivia för att prata om morgondagen. Det var nämligen så att vi
skulle hålla Harry borta från lägenheten så att hon kunde laga maten och fixa allt och sen skulle han
komma hem till överraskningen. Vi skulle på en intervju på förmiddagen men sen visste vi inte så vi
fick hitta nå något. När stod där och pratade så fick jag ett sms av Louis där det stod ”Hej, Nialler. 
Liam svarar inte, Vad tror ni om att hänga med Eleanor på Café imorgon efter intervjun? Perrie 
kunde också. Så be Liam fråga Danielle också. Då håller vi ju Harry borta från lägenheten också. 
Är på väg hem nu, ses hemma”. Jag visade sms:et för Olivia och Liam och båda sken upp. Perfekt.
Men då går  vi nu. Du och Harry ses imorgon och vi ses väl någon gång sa jag och vi gick.

Olivias perspektiv;
Jag vaknade dagen efter med ett leende. Det skulle bli riktigt roligt att ge denna överraskning till
Harry och jag tyckte lite synd om både han och Niall. Men ikväll hoppas jag att förstår varför Niall
inte kunde förklara sig. Jag skickade ett sms om att jag ville ha en till syster dag med Nora och att
jag tyckte att han borde passa på att hänga med killarna idag och att jag lovade att vi skulle ses
imorgon. Han skrev att det var okej, även om jag vet att han inte gillade det. Sen var det bara för
mig att åka och handla och sen packa mina saker och bege mig till killarnas lägenhet för att fixa det
jag skulle. När jag hade handlat och allting kollade jag på klockan.

Då var klockan fyra på eftermiddagen och det var lika bra att börja duka och laga maten för jag är
väldigt seg och vill att allt ska vara perfekt. Men när jag var klar tyckte jag att det vad fint, kollade
på klockan, den var kvart över fem. Om en kvart borde han komma. Jag satte mig ner och skrev ett
kort som skulle ligga på i hallen när han kom och på kortet skrev jag ”Det finns bara en som får mig
att må så bra. Det finns bara en jag älskar såhär mycket och det finns bara en som är värd detta,
jag älskar dig mest// Din Olivia”. Sen la jag kortat på golvet innanför dörren och ställde jag mig
bakom  dörren i Zayn och Louis rum för Niall sa att den alltid stod öppen, men när jag gömt mig
kom jag på att jag glömt låsa ytterdörren och jag kunde inte gå fram nu så jag stod kvar och
väntade, väntade kanske två minuter innan ytterdörren öppnades.


Hur kommer Harry reagera?:) Kommentera!:D 

#1 - - one direction novell:

åååååh! hoppas harry blir glad! eller han måste bli det, annars vet jag inte vad jag gör :O så bra! meeeeer :D

#2 - - one direction novell:

hahah de är ju det hon inte riktigt vet ju. hon typ, är ju så rädd att bli sviken å kär och sånt .. hon vill ju inte bli kär ;)

#3 - - Sandra Eriksson:

suuuperbra!