What Would You Do - Del 42

- Yes, Eleanor Calder. Svarade hon med en irriterad röst och så väl som jag kände henne så kunde jag höra att hon nyss hade gråtit. Jag frågade vad som hade hänt och  hon lät bara ännu  mer irriterad och jag fattade ingenting. Hon har inte pratat med mig på säkert fyra månader och nu var hon så arg som hon var.
- I know you don't love me but how could you do something like that? Sa hon och jag frågade vad hon menade men fick inget svar innan hon sa "du vet vad jag menar". Men för att vara ärlig, jag vet faktiskt inte.
Louis's perspektiv; 
Jag stod utanför bowlinghallen med en riktigt arg Eleanor i telefonen. Hon skrek och grät samtidigt och det var helt omöjligt för mig att få in ett ord. Jag suckade och lyssnade klart på vad Eleanor och till slut kunde jag säga något. 
- Okay, scream at me isn't a good way to get contact with me. What's wrong? Sa jag och hon började skrika igen.
- I don't know if you were drunk and I don't care if you were..but yesterday you text my sister that I was horreble in bed and I don't know if you really think that but even if you thought that. Why the hell you text her that? Some things you don't say to someone. What whould you think if I went to Lottie and told her how you were in bed? Skrek Eleanor och jag fattade precis ingenting, klart att jag inte har pratat med någon om hur hon var i sängen, eller visst med killarna, dom frågade hur hon var och jag svarade underbar, men det är ju precis vad Zayn säger om Perrie och Liam om Sophia, nu när dom är tillsammans, men ingen annan vet juh. 
- What are you talking about? Of caurse I haven't talked with someone about that, even not the boys. Sa jag.
- But why is it sent from your phone then? I know you  number and it's yours. Sa Eleanor och jag funderade en stund på att jag faktiskt hade fått skumma sms från polisen i New York utan att veta om något och då fattade jag. 
- Okayokay, I was drunk and I'm sorry. Just say to you sister that I was drunk and..I'm sorry again. Sa jag och suckade. Jag ville inte att Eleanor skulle känna något agg mot Em så därför blandade jag inte in henne i detta.
- It was really stupid of you, but Louis..do you really think that? Frågade Eleanor betydligt lugnare nu. 
- Think what? Frågade jag och kände mig lite stressad, jag ville ju in till de andra. 
- That I was horrible in bed? Frågade hon och  jag suckade. För att vara ärlig så kändes det som en lite konstig fråga att svara på till sitt ex och  särskillt när man har en ny flickvän. Jag frågade om det var var viktigt för Eleanor att veta och hon sa ett klart ja till de.
- Okay, no I don't thought that when we were together. But I really have to go now and as I say I'm sorry.
Sa jag och vi la på. Jag gick med tunga steg in mot bowlingen och det enda jag  kunde tänka på var varför. Varför Em gjort som hon gjort. När jag kom in hade de redan börjat. Det var Liam, Niall och Em mot Zayn, Harry och Perrie.

Harry's perspektiv;
Eftersom Louis tog så långt tid på sig att komma in så började vi och jag, Perrie och Zayn ledde stort när Louis äntligen kom in. Zayn kastade i väg sitt klot och fick ner alla tio käglorna och gjorde en kontig seger chest mot Niall.
- You're cheating and now Louis is here. Sa Niall och satte sig på pallen och visade hur dålig förlorare han är. 
- Cheating? How? And so what if louis came? He han be at your team if you want to. Sa Zayn,  för att vi hade inte precis varit direkt handikappade utan Louis. 
- Yeah, but you're too good. Mumlade Niall och Em la en hand på hans axel och sa att det bara var lek. 
- Thank you for that, bro and Em is right..it's just for fun. Louis, how was it with El? Sa jag och vände mig mot Louis, vilket alla de andra också gjorde. Louis suckade och sa att han inte ville prata om det nu, han ville bara ha roligt nu och vi lyssnade på det och fortsatte spela men det syntes på Louis att någo tyngde ner honom. 
- Are you really okay? Sa jag lite diskret till Louis som märke att Em uppmärksammade det. 
- Yes, nothing is wrong. She just wanted to know if my mom really is pregnagt or if it's was a rumour. Sa Louis och jag nickade för att jag var nöjd med svaret. Vi spelade klart matchen och vi vann. Vi gick ut och Zayn gav Perrie en seger puss och sen brjade vi gå mot lägenheterna. När vi kom dit frågade Niall om vi ville spela FIFA, Zayn och Perrie tackade nej och försvann in i Zayn's lägenhet. 
- Eh, no..I think me and Em need time alone now. Sa Louis och tog tag i Em's arm och  vi nickade innan de också försvann, men jag och Liam bestämmde oss för att spela ett tag. 

Emily's perspektiv;
Vi klev in i lägenheten och Louis klev ur sina skor och sa mobilen på byrån i som fanns i hallen innan han vände sig om och  gav med en arg och  besviken blick och blicken sa mer än men tror att en blick kan säga. Jag började nu inse varför Eleanor hade ringt, men jag sa inget. Jag tog bara av mig skorna och gick in. 
- Do you want tea? Frågade jag Louis som satt sig i soffan. 
- No, and I don't think it's so important no. Come here. Sa han ganska bestämt. 
- Wait, I would just..började jag men blev avbruten.
- No, now. Sa Louis och jag gick till honom i soffan och  han frågade först varför ag tagit kontakt med polisen fast jag  inte skulle göra det och  till det hade jag ett svar och det var för att jag var orolig för Harry. Louis började prata om att jag inte skulle oroa mig för honom. Harry är en stark person och om han gör fel så är det killarnas uppgift att lösa det, inte min. Jag häll med om allt han sa och nickade instämmande. 
- Okay, so no more worry for Harry. Can you now tell me why you text my opinion about Eleanor in bed to her sister? You have no idea what my opinion about that is. So why? Sa Louis och på detta hade jag inget svar, eller jo att jag är fruktansvärt avundsjuk på Eleanor men det kunde jag precis inte säga så istället reste jag mig för att gå till badrummet men blev stoppad. 
- Where are you going when I'm talking to you? Frågade Louis och jag suckade.
- To the bathroom and don't follow me. Sa jag argt och kände hur dåligt samvete jag fick. Fick typ ångest över det jag gjort och det gjorde ont i hela bröstkorgen. Jag lämnade vardagsrummet och såg hur Louis satt kvar soffan. Jag gick in och låste dörren efter mig och kollade mig själv i spegeln och det enda jag såg var en tjej som på alla sätt försökte bli som Eleanor men misslyckades varje gång. Nu hade tårarna också börjat rinna och jag såg ut som ett monster med sminket som bara rann och var utkletat. Jag öppnade skråpet för att ta fram sminkborttagning men hittade istället en av Louis's rakhyvlar. Detta kunde bara sluta illa. Jag ville lägga tillbaka den och gå ut till Louis men en röst i mitt huvud sa "Do it. Hurt you. If Louis care, he will save you". Sakta men säkert satte jag mig på golvet och förde rakhyvlen mot insidan av armen och ju närmare huden jag kom ju högre ekade rösten "Do it. Hurt you. If Louis care, he will save you. Do it. Hurt you. If Louis care, he will save you. Do it. Hurt you. If Louis care, he will save you". Jag drog rakhyveln över handleden och hoppades på en knackning på dörren men inget hände för utom att blodet från min arm rann, jag gjorde samma sak igen och hörde fortfarande ingen knackning. blodet och tårarna rann samtidigt som rösten skrek "Do it. Hurt you. If Louis care, he will save you". Jag blev rädd för mig själv och efter trejde snittet försökte jag ropa på hjälp men gråten gjorde att rösten inte höll och därför blev det några snitt till.

Louis's perspekriv; 
Jag suckade och undrade hur länge en person kunde vara på toa. Jag ropade på Em men fick inget svar. What a mess tänkte jag samtidigt som jag reste mig upp för att kolla var hon tagit vägen, men jag hann bara fram till dörren innan jag hörde hur hon satt och grät.
- Em, open the door. Eleanor isn't mad at you. I said that I was drunk when I send it but we still have to talk about it.  Sa jag genom dörren men fick inget svar, istället blev hon tyst och sekunden senare hörde jag henne säga "ao".
- Em, what are you doing? Nothing bad I hope. Open the door now. Sa jag och kunde se framför mig hur hon skadade sig själv. Bilden jag fick i huudet var hemsk och blev ännu hemskare när jag hörde en duns där inifrån.
- Em, open the door now. Sa jag med en viss panik i rösten, men fick inget svart. Istället hyperventilarade hon hastigt tre gången innan det blev helt tyst. Jag spang snabbt till städspåket för att ta extanyckeln till toan men insåg snabbt att den var inne hos Zayn. Utan att tveka sprang jag dit och när jag kom in i lägenheten var de enda som hördes en massa stön fast i denna situation sket jag i det och dom är förmodligen i sovrummet. Jag sprang in i det nedsläckta vardagsrummet och tände lampan och fick mig en chock, de var visst inte i sovrummet. 
- Louis, what a hell..Sa Zayn och tog sig ur Perrie. Jag vände mig snabbt om så jag stog med ryggen mot dem.
- Sorry but I need my key to the bathroom. Sa jag och la till en "now" innaan Zayn hann säga något.
- In the bathroom door. Sa Zayn och innan han hunnit säga något mer så lämnade jag rummet utan att släcka lampan eller eller säga tack. Jag tog nyckel och sprang in till mig och tryckte hårt in den i nyckelhålet så att nyckeln på insidan skulle falla ut och när jag fått upp dörren fick jag en chock fast jag fick se det jag trodde. 
- Em, answer me. Sa jag stressat jag ryckte ut en massa handdukar för att stoppa blodet och sen tog jag blött papper och la det i pannan på henne. 
- Em answer me. What have you done? Sa jag och slog hennes lätt över kinde som man gör när någon har svimmat. Jag fortsatte linda hennes arm. Jag och kände hur hon rörde lite på sig. 
Do it. Hurt you. If Louis care, he will save you. Sa hon kanske 4-5 gånger innan hon kollade på mig, sin arm och mig igen. Jag lindade upp alla handdukar och såg att jag hade fått stopp på blogflödet. Med en handduk under hennes arm tog jag med henne till soffan och vi satte oss där och sa ingenting. Jag höll bara om henne för att visa hur mycket jag älskar henne. Prata om det får vi göra imorgon, för Em somnade ganska snabbt i min famn, jag tog henne till sängen och sen tänkte jag på Zayn och Perrie, som fick sig en chock när jag kom inspringades mitt i deras fina stund som kanske inte blev så fin. Jag kollade en sista gång på Em och gav henne en puss i pannan innan jag la armen om henne och somnade tätt, tätt intill henne så jag känner om hon kliver upp inatt. 
Japp, det var den delen. Vad tyckte du? Kommentera allt du tycker och tänker!:D Kram!
#1 - - My (1D Novell):

Dålig stil av Em att göra så till Eleanor faktiskt (kanske för jag älskar El mer än allt typ men aa) .. Dåligt var de, å sen att hon skärde sig å allting också :(
De va en bra del men förstår faktiskt inte vad Em tänkte med :(

Svar: Nej, men hon hade ju själv ingen riktigt förklaring till det hela. :( Jag älskar också Eleanor mer än myycket annat så aa!:) <3
Berättelser Med One Direction

#2 - - Matilda:

Aaaaaas meeeeeega braaaaaigt

Svar: Nej men tack så mycet!:D
Berättelser Med One Direction

#3 - - mrs Nellie Directioner:

när jag läste delen tänkte jag bara "nej Em, gör det inte!". jag satt och skakade och min pappa bar "Nellie, vad gör du?". haha, nej men denna del var fanatisk som vanligt och jag längtar till nästa!! det skulle va roligt med lite mer kärleksdelar♥ jag tycker att det är lagom med typ drama och sånt, men mer kärlek skulle va jättekul!!!♥☺

Svar: Tack så jättemycket!:D Det kommer komma mer kärleksdelar också!<3
Berättelser Med One Direction

#4 - - Emma:

Superbra! Det hände väldigt mycket! Jag gillar det!

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir!:D<3
Berättelser Med One Direction

#5 - - Tova:

Jättebra fast oroligt dumt av Em...hoppas Louis och hon reder ut detta!

Svar: Ja, verkligen dumt!:( Kram!
Berättelser Med One Direction

#6 - - Anonym:

När kommer nästa del?
Såå bra novell!!

Svar: Tack så mycket! Nästa del kommer söndag eller måndag!:)!
Berättelser Med One Direction