What Would You Do - Del 1

Handling;
Alice och Emily är 15 år och bor med sin mamma, Cindy och styvpappa, Ben i New York. Sin biologiska pappa har Alice och Emily aldrig lärt känna eftersom deras mamma av misstag blev gravid på en partyresa. Det är ingenting som påverkat flickornas liv för de har alltid sett Ben som sin pappa. Alice och Emily är väldigt olika och det är svårt, faktiskt omöjligt att se att de faktiskt är tvillingar. Både är brunetter och brun ögda men ändå lyckas Emily se ut som att hon är 3 år äldre än Alice, kanske för att Emily är typ två huvuden länge och för att hon gör mer för att se vuxen ut. Kanske att det hjälpa henne att komma närmare någon av världens fem snyggaste och populäraste killar när Alice och Emily en sommar blir tvungna att följa med till Ben's mamma i London.
Emily's perspektiv; 
- Emily, you have to listen on this. Sa Alice och viftade med mobilen framfar mig. Jag suckade och nickade åt henne för att hon skulle spela upp den otroliga låten hon hade hittat. Alice log och hoppade upp och ner samtidigt som hon tryckte på play och låten började. Inte för att jag skulle säga det högt när Alice hörde men låten var faktiskt riktigt bra, det var såklart en One Direction låt. 
- Okay, I have heard it now. Get out of my room? Sa jag irriterat. 
-  It's Little Things, what do you think about it? Ed has wrote it. you like him. Sa hon ivrigt.
- I like the lyrics but I don't like the singers. Can you leave me now? Sa jag och pekade på dörren.
Jag förstod inte varför Alice jämt och ständigt skulle skrika och tjata om One Direction. Lola, Liz lillasyster är också helt galen i dessa killar. Skillnaden är bara att Lola är 12 och Alice är 15. Ibland skämns jag faktiskt över henne. Liz är min bästa kompis och det har hon varit så länge jag kan minnas. 
 
Alice är min hopplösa tvilling, visst kan hon vara rolig ibland men oftast så är det nog bästa om vi är på olika ställen. Det som är bra med oss är att folk aldrig ser att vi är tvillingar så om hon gör bort sig på stan eller något så är det bara för mig att kolla konstigt på henne och sen tror ingen att jag känner henne, mycket praktiskt ibland. Mitt i mina tankar rycktes dörren till mitt rum upp igen och Liz kom in med ett leende på läpparna. 
-  Em, have you talked to your mom yet? Frågade hon glatt och jag skakade på huvudet. 
- When will you talk to her? You haven't changed your mind, huh? Frågade hon besviket.
Tanken var den att jag, Liz hennes pojkvän Joseph och hans bästa kompis Edward skulle åka till Jospehs stuga om 3 veckor. Jag kollade på Liz och skakade snabbt på huvudet och log mot Liz. 
No of course not. I'll talk to her right now. Sa jag och sprang ner till mamma med Liz efter mig. 
- Can I go with Liz, Joseph and Edward to Joseph's summer place about three weeks? Sa jag.
Mamma såg fundersam ut och jag kunde inte riktigt se om det var för att hon försökte tänka om det krockar med något annat eller om det var för att hon inte visste visste hur hon skulle säga nej. 
- Oh, no you can't. Isn't that when your mom turn seventy? Sa mamma och kollade på Ben som nickade.
- And I have to follow you to her? Frågade jag och både mamma och Ben nickade.
Jag suckade och drog med mig Liz upp på mitt rum. Hon såg besviken ut men fick snabbt ett retsamt flin på läpparna och direkt efter det brast hon ut i ett gapskratt. 
- Ben's mom lives in London, right? Then you maybe meet One Direction. Sa hon och skattade.
- Don't remind me about them. Sa jag och knuffade till Liz och skrattade med henne. 
 
Alice's perspektiv;
♫ She said never in your wildest dreams, and we danced all night to the best song ever 
Jag satt inne på mitt rum och spelde One Directions nyaste låt, även om låten kanske inte var den bästa någonsin så var videon helt klart det. Jag hörde hur  Emily och Liz pratade om en massa oviktiga saker men så fort jag hörde dem säga "meet One Direction" sänkte jag musiken och sen sa dom till min besvikelse inget mer så jag höjde den igen. Efter en stund kom mamma in i rummet med Emily efter sig och då förstod jag direkt att hon skulle berätte något. 
- So girls..Ben's mom turn seventy about three weeks and then we'll visit her in London and stay there for two weeks. Sa mamma och jag nickade, för vem till inte till London liksom, One Direction bor ju där.
- So long? Sa Emily snabbt och suckade.
- Two weeks are nothing and it's not so often we visit her. Sa mamma och jag log stort. Tänk att jag ska få åka till One Direction's hem stad. Både mamma och Em lämnade till rum och jag skrev till alla jag kände att jag skulle till London, min bästa kompis blev ju såklart väldigt avundsjuk. Jag tog min mobil och  gjorde en nedräkning på en app och sen var det bara att vänta, 21 days left to London.
- Who wants to follow me and to the shopping center? Ropade mamma från nedervåningen.
- I want. Let me just put make up on. Hörde jag Emily ropa från sitt rum.

Jag reste mig från datorn och gick in i Emily's rum. och kollade hemme när hon sminkade sig. Jag tyckte der var onödigt att sminka sig bara för att åka med mamma och handla. 
- Why do you put make up on? Frågade jag efter en stund.
- I don't want to look like you. Sa hon och fortsatte måla eyeliner.
Jag suckade och lämnade rummet, lik mig var nog det sista hon skulle bli men om hon ville sminka sig så ska jag inte bry mig. När vi väl kom till affären så gick jag direkt till skivorna för att jag  visste att Best Song Ever hade släppts och jag skulle bara köpa den.
- Why du you buy a CD when you listen to it on your phone? Frågade mamma när jag la ner den i kundvagnen. Det är One Direction svarade jag och viftade med skivan och Em nickade och mamma gick vidare. 
- I can't believe this. what if I meet them in London? Sa jag och pussade Harry på fordalet
- Oh,yes, it would be really cool. 
Sa Emily med en klart ironisk ton to "really". Jag kollade på henne med en hat blick resten av tiden vi handlade och sen for Emily med Liz på stan för att träffa Edward och Joseph medan jag åkte med mamma hen och inte kunde förstå hur Em kunde vara så hård One Direction.
Första delen. Den är alltid lite seg så ge det en chans!:) Kommentera vad ni tycker. Massa kramar!
#1 - - Emma:

Superduperduperduperduoerduperduperduperduperduperduperduper (du vet att jag kan hålla på i flera miljoner år till va?) bra!!!! Jag tyckte inte alls den var seg! Ska bli kul att följa

Svar: Jag fixade till din kommentar!:D och tack så jättemycket vad glad jag blir!:)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Liza:

Jätte bra del och inlednig!!!

Svar: Åh, tack så mycket!(:
Berättelser Med One Direction

#3 - - Matilda:

Jättebra första del, som alltid! Gaaaaaah

Svar: Tack så jättemycket!(:
Berättelser Med One Direction

#4 - - Louise:

LÄNGTAR TILL NÄSTA!

Svar: Tack så jättemycket!:D
Berättelser Med One Direction

#5 - - Joy:

Den kommer att bli lika bra tror jag ♥♥ Det låter så i alla fall!

Svar: aw, tack vad glad jag blir!:)♥♥
Berättelser Med One Direction

#6 - - Lilly:

Suuuupeeeer bra!!!!! Nästa del!? (Om du frågar mig, nu nu nu!) :-)

Svar: Tack så jättemycket, nästa del immrgon!:)
Berättelser Med One Direction

#7 - - Frida:

Ja men alla noveller är ju lite "trista" i början. Det blir säkert bättre sen :/

Svar: Ja, vi får hoppas det!:)
Berättelser Med One Direction

#8 - - Tova:

Jättejättebra början!:) Kommer den handla om Louis?

Svar: Tack så mycket!:) Haha, det återstå att se!;)
Berättelser Med One Direction

#9 - - Maja:

Bra början! :)

Svar: Tack så mycket:)
Berättelser Med One Direction

#10 - - Mickis:

lite fel här och där i texten men jättebra!
till och med jag som inte gillar 1D så mkt tycker det är en härlig berättelse! :D

Svar: Jag vet men det blir bättre ju längre in i novellen du kommer:) oh, tack så mycket:)
Berättelser Med One Direction