What Would You Do - Del 2

Alice's persoektiv;
- Why du you buy a CD when you listen to it on your phone? Frågade mamma när jag la ner den i kundvagnen. Det är One Direction svarade jag och viftade med skivan och Em nickade och mamma gick vidare. 

- I can't believe this. what if I meet them in London? Sa jag och pussade Harry på fordalet. 
- Oh,yes, it would be really cool. Sa Emily med en klart ironisk ton to "really". Jag kollade på henne med en hat blick resten av tiden vi handlade. Jag förtår inte hur hon kan vara så dum mot One Direction.
Emily's perspektiv; 
Jag åkte direkt från affären till stan för att träffa Liz och dem. Måste ju passa på att vara med dom innan jag åker och sen måste jag meddela att jag inte kan följa med till stugan. Första stoppet var på Mac Donalds som vanligt, glassarna där är så goda. När jag kom dit satt alla redan där.
- Em, have you talked to your mom? Frågade Joseph när jag satte mig.
- She can't follow. She is going to London and meet One Direction. Sa Liz snabbt. 
Jag gav henne en mördar blick och skakade på huvudet medan både Edward och Joseph gapade av förvåning.
- That wasn't the truth. Ben's mom turn sventy. I have to follow my family to London. Rättade jag.
Alla skrattade till och vi började fundera på om vi kunde åka dit innan eller efter men det verkade inte som det för då skulle han familj och vara där och då blir det inte samma sak. Så den planen las ner och ställer gick vi runt och kollade i stan innan det blev dags att åka hem och plugga. Jag har bara 2 prov och en inlämning kvar innan det är sommarlov, om jag längtar. Väl hemma satte jag mig med biologiboken och pluggade, med såklart The Fray i bakgrunden. Jag älskar verkligen dem och deras låtar, speciellt how to save a life. När klockan började närma sig halv tolv bestämde jag att det fick vara nog, allt jag skulle läsa nu skulle ändå bara falla ut igen, så trött jag var.

Alice's perspektiv; 
Morgonen därpå var det strålande sol och att sitta inne i skolan kändes tråkigt, men vad hade jag för val? Det är väl bara att härda, det är bara en vecka kvar som slutar allt 15-åringar åttan. När jag kom ner satt Emily i pyjamas och mössa i soffan och såg på tv. Jag fortsatte in i köket och kollade ut och det var redan fullt med bilar. Så är det att bo i en storstad. Jag gjorde mig en kopp te och slog mig ner bredvid Emily i soffan och kollade på tv med henne en stund innan hon gick iväg för att sminka sig. 
- Are you done for the biology test? Frågade Emily när vi 2 timmar senare var på väg till skolan.
- I think so. Is this your last test for this year? Frågade jag och hon suckade.
- No I've a test in math and a writing exercise in English. Sa hon och på något sätt så är jag inte förvånad. Det är så typiskt Em att lämna saker till sista stund medan jag själv tycker att det är mer bekvämt att få det bortgjort. Tiden gick fort och plötsligt var det dagen innan vi skulle åka till London. Det låg kläder över allt, för att jag packade så. Jag lägger fram massa saker och vissa hamnar i resväskan och andra läggs tillbaka där det togs ifrån. Jag var så taggad på London, inte bara för att One Direction bor där utan också för att alla säger att det är en sån vacker stad. Jag har varit där en gång tidigare men det var för 10 år sen så det minns jag  ingenting av, för då var jag bara 5 år, men denna gång kommer jag att minnas. 
 
 
Harry's perspektiv;
Det var tidigt på morgonen, nästan lite för tidigt..trots det var till och med Zayn vaken. Fast han hade i och för sig inget val för vi skulle ju tillbaka till London för att göra en intervju. Jag satt på en bänk och kollade in två tjejer, den ena satt med en bok och lyssnade på musik medan den andra satt och glodde på mig, och då menar jag verkligen glodde, det var nästan lite obehagligt. Kände jag henne eller var det bara ett fan som inte vågade komma fram? 
- Stop staring at him, it's not nice. Hörde jag den ena av dem säga, hon som sa det verkade lite äldre. Jag log åt henne och sen yngre tjejen satte händerna framför ansiktet och den äldre suckade bara och fortsatte läsa. Jag släppte tjejerna med blickan och började prata med Zayn och Liam istället. 
- Fans? Frågade Zayn och nickade mot tjejerna. 
- I guess so, at least one of them, the younger. Sa jag och Zayn nickade förståligt. 
Efter ett tag ropades det ut i högtalrna att de som skulle till London kunde gå mot sin gate. Jag nickade mot dem som reste sig upp och vi började gå mot gaten där vi förmodligen skulle träffa Louis och Niall. De hade gått iväg för att de tyckte det var för långtrikigt att sitta ner och vänta. Väl inne i planet var det konstigt gjort. Det var fyra säten och sen var det gången innan det blev fyra säten på andra sidan. 
- Zayn, can I next to the window? Frågade Niall efter att alla redan satt sig. Zayn hade satt sig vid fönstret, sen Liam, sen jag och sist Louis.
- No, you can sit there. Are you five or what? Frågade Louis och pekade på det tomma sätet bredvid de tjejerna som vi jag såg inne på flygplatsen. 
- No, but I will sit next to you so I can talk with you. Sa Niall. Såklart, inte kunde Niall sitta ensam.
- I think it will be good if you for you to have no one to talk with, but Louis show us that you are the oldest. Sa jag och petade på Louis som bytte plats och Niall satte sig mycket nöjd ner i skolan bredvid mig och flygturen mot London kunde börja. 
Okej, nu kom killarna in tidigare än planerat. Vad tycks om det? Kommentera gärna!:D 
Tidsinställd del så jag rättar eventuella slarvfel när jag kommer hem!:)

Jag såg This Is Us igår och jag dog, mer än så behöver jag inte säga, istället säger jag ett jättegrattis till våran underbara Liam som fyller 20 år idag. Herregud vad tiden går fort, han är inte ens tonånring länge, grattis Liam!
#1 - - Emma:

Superbra!!!

Svar: Tack!:)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Joy:

´När kommer nästa del? Du hade rätt den här blir lika bra ♥ Super!

Svar: Jag vet inte, förhoppningsvis imorgon!:) Åh, nej vad glad jag blir shit, tack så jättemycket!:D♥
Berättelser Med One Direction

#3 - - Tova:

Jag tror att denna kommer bli bättre än den förra!!:D älskar den redan!

Svar: aw, tack snälla du!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - Matilda:

Braaa

Svar: Tackar!:D
Berättelser Med One Direction

#5 - - Liza:

jätte bra del. älskar den!!!!

Svar: Tack så mycket, blir såå glad!:)
Berättelser Med One Direction

#6 - - My (1D Novell):

åååh , underbar del! ser fram emot att följa denna noveeell! :D

Svar: Åh, tack vad roligt att du känner så!:)
Berättelser Med One Direction

#7 - - Stina VJ:

Jättebra!(:

Svar: Tack så mycket!:D
Berättelser Med One Direction

#8 - - Frida:

Längtar efter nästa del! Du skriver sjukt bra!

Svar: Tack så mycket vad glad jag blir!:)
Berättelser Med One Direction