More Than This - Del 2

Senaste:
Liam's perspektiv; 
Egentligen borde jag inte bli orolig. Harry är alkoholtålig och så fast ikväll när det inte alkoholen jag oroade mig för, jag var mer orolig för hans psykiska hälsa. Jag vet att Harry är den av oss som tycker att det är jobbigast att TMH-Tour är slut och kanske han det påverka honom, men inte så mycket att han går in på ett rum och blir full. Efter att ha ledat vaken en stund så somnade även jag, men med en viss oro inom mig. 

Jag vaknade upp morgonen efter och hade sjukt ont i huvudet och då minns jag att jag hade druckit mig full ensam på hotellrummet igår. Nu i efterhand kunde jag själv förstå hur dumt det var men samtidigt så kändes det rätt att göra igår och för att vara lite positiv så påverkade det inte median när jag gjorde det i ensamhet. Jag kollade på Liam's säng och där låg han och sov och jag eftersom jag inte visste hur dags han kom tillbaka så lät jag bli att väcka honom. Istället tog jag en dusch och bytte kläder eftersom gårdagens kläder var i behov av tvätt. Jag la mig på min säng och tog upp mobilen och såg hur tusentals fans hade skrivit att de inte kunde förstå att Take me home tour var slut och den konstiga känslan kom tillbaka, jag kollade under sängen och hade faktiskt en halv vinflaska kvar men med tanke på att klockan var tio på morgonen så kanske det inte var så smart att dra i sig den nu, men hur illa kan det bli? Jag drank upp den och just när jag tagit sista klunken knackade det på dörren. Jag skyndade mig att stoppa in den under sängen igen innan jag gick och öppnade och där stod Zayn i dörren.
- Hi, Why do you smell like alcohol? Frågade Zayn och kollade på mig med en konstig blick. 
- I'm not. Protesterade jag och kollade ner i golvet. 
- Yes, you do. Sa 
Zayn och gick in i rummet och såg att Liam sov fortfarande. Han ryckte snabbt av honom täcket och Liam satte sig upp. 
- Zayn? Sa Liam yrvaket och Zayn nickade och satte sig vid fötterna på min säng.
- I just want to tell you that me and Loui will fly home today instead for tomorrow. Sa Zayn och jag skulle just svara när Liam hann före med att ta ordet.
- Have you already had taken a shower and changed clothes? Frågade Liam och kollade på mig och jag nickade bara innan jag reste mig upp och gick badrummet igen. 
 
Jag gick till Harry och Liam's rum och när Harry öppnade dörren kom en lukt av sprit men att Harry skulle ha druckit nu kändes helt uteslutat så jag gick bara förbi honom och fortsatte in och väckte Liam som såg aningen förvånad ut och när jag hade berättat att jag flyger hem redan idag så märkte Liam att Harry redan hade hunnit duscha. Liam ifrågasaeta det och Harry gick bara in på badrummet.
How is he really? He smelled of alcohol when I arrived. Sa jag och Liam mun blev till ett stort O. 
- WhatYou mean he has..Började Liam men hejdade sig, även han ville inte att det skulle vara sant. 
-  Yes. I don't want to believe it, Should we call Louis and Niall?
Frågade jag och Liam nickade. Medan han klev upp ur sängen och klädde på sig så ringde jag killarna och Niall svarade direkt. Louis däremot, han fick jag ringa säkert 6-7 gånger men fick inget svar. Fast å andra sidan måste jag vara dum om jag tror att Louis ska vakna av att det ringer, till slut var iallafall Niall här och Harry hade fortfarande inte kommit ut från badrummet. 
- What's wrong? Frågade Niall oroligt när han kom.
- We are a bit worried for Harry. Sa Liam och jag berättade vad jag upplevt. 
- Do you think he is depressed? Frågade Niall och jag skakade på huvudet för det trodde jag verkligen inte. Det enda jag vet kan ha orsakat hans beteende är att TMH-tour är över och jag tror inte att detta är något som kommer vara ett lång varigt beteende. Harry behöver precis som oss andra bara komma hem och bli omhändetagen.
- Have you called Louis? Frågade Niall och jag nickade men sa att han inte hade svarat.
- Call Eleanor's phone? Sa Liam och tog upp sin mobil och letade fram hennes nummer och gav mig mobilen.

Jag vaknade av att min mobil ringde och det stod Liam Payne på displayen. Jag harklade mig innan jag svarade 
- Eleanor. Sa jag men trots harklingen jag gjort men måste jag ha låtit för hemsk ändå.
- Hi Eleanor. It's Zayn, can I talk to Louis? Hörde jag Zayn säga med en väldigt bestämd röst så jag lät bli att fråga varför. Istället kollade jag på Louis som låg vid min sida och sov. 
- He's still asleep, but wait I'll wake him up. Sa jag och började väcka Louis. 
- You have phone. Sa jag och gav honom min telefon. Louis tog emot telefonen och jag la mig ner igen. 
Jag hörde hur Louis's röst blev att mer orolig och chockad ju längre samtalet gick och till slut så reste han sig upp från sängen. När han lagt på la han mobilen på sin sida av sängen och började klä på sig utan att ord. 
- Is something wrong? Frågade jag eftersom jag såg det på honom. 
- Harry, something is wrong with him. I must go there and talk to the guys. Sa Louis stessat och försvann.
 
Jag skyndade mig över till killarna och när jag kom dit var stämningen spänd. Jag brukar inte vara orolig för Harry och alkohol men något sa mig att jag borde vara det nu, eller kanske inte just för alkoholen men hans beteenede. Jag trampade av mig skorna och gick och satte mig mellan Niall och Harry's kudde och när jag satte mig råkade jag sparka in fötterna lite under sängen och jag klirrade till som det när med flaskor i en påse. Jag böjde mig ner och jag plockade fram tre vinflaskor. Jag höll upp påsen och just då kom Harry ut och han var nog lite förvånade som vi var. 
- Harry..Började jag och han slog sig ner vid Liam's fötter men sa inget. 
- Did you drink you three bottles of wine yesterday? Sa jag och kollade på Harry som dock inte kollade på mig.
- To be honesttwo and a half. Mumlade han och jag kollade på honom. Det var bra att han var ärlig men jag vet inte om jag uppskattade det för med det förstod vi att den sista halvan dracks i morse. 
- And the last half this morning while I slept and before Zayn came? Sa Liam snabbt och Harry nickade.
- Yes, but no worries. It was just a half bottle. Sa Harry och jag kollade stummt på honom. För att vara helt ärlig så visste jag inte vad jag skulle säga.
- A half bottle is pretty much. Harry, you really nedd to coma home. Sa Niall och vi andra nickade instämmande och sen berättade jag att jag och Eleanor åkte hem redan idag för att det gick ett flyg som vi kunde ta, och Zayn hade tydligen också gjort det. Det kändes skönt att inte behöva va en dag i London fast ändå lite skrämmande. Vad har hänt med Harry? Så här har han aldrig någonsin aggerat. Efter att vi hade suttit och glott på varandra en stund så började vi packa och sen började den långa resan mot London och för mig och Eleanor vidare till Doncaster.

Nej, Harry kommer inte bli någon alkholist i denna novell. Vad tyckte ni om denna del? Kommentera!:)
Grattis på 2-årsdagen till Louis och Eleanor. Hopppas de förblir Elounor hela livet!<3
#1 - - Mrs Nellie Directioner:

bra del! och ja, heja Elounor!!!!!!

Svar: Tack så mycket!:) Ja, men jag tror inte dom kommer göra slut!:)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Emma:

Bra del.

Svar: Tack så mycket.
Berättelser Med One Direction

#3 - - My (1D Novell):

Braa deel :D
Å jaa, så glad för Louis å Eleanors skull.. Åååh de måste va dom föralltid annars gråter jag!

Svar: tack så mycket!:D Ja, dom är för underbara, låt det vara dom!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - Matilda:

Bra del ;) ovh ja, elounor för alltid ,)

Svar: Tack så mycket!:) Ja, dom föralltid!<3
Berättelser Med One Direction

#5 - - Tova:

Jättebra! Den kommer att bli grym!:)

Svar: Det får vi hoppas!:D Tack så mycket!:D
Berättelser Med One Direction