More Than This - Del 5

Senaste:
Louis's perspektiv; 
Jag smsade alla killarna utom Harry och bad dem logga in på Skype vilket de gjorde och sen berättade jag vad som hade hänt. Liam sa att vi skulle vara glada för att det inte hade hänt något allvarligt vilket jag såklart höll med om men det var inte det de handlade om, en lögn är en lögn..men varför ljög han för oss?

När jag kom ut från badrummet hade Caroline bara stuckit, fast å andra sidan, sen när hade jag brytt mig när någon tillfällig bara lämnat, aldrig. Jag gick till köket för att laga lite frukost och sen satt jag och åt den i lugn och ro innan jag började med dagens alla ärenden. Först for gick jag till kemtvätten med mattan som Caroline och sen gick jag till stan för att köpa någon åt Gemma som just har tagit examen. Det slutade med att det blev en resa vars hon ville med all inclusive för mig, Gemma och Mamma. Jag vet att det låter mycket men jag är så stolt över min syster och hon förtjänar verkligen något som hon kan minns länge efteråt. När jag hade resepresentkortet i handen så började jag bege mig hem till lägenheten och packa lite saker, vilket inte blev så mycket eftersom jag bara skulle vara hemma över helgen. För på måndag flyger vi LA. 

När jag några timmar senare hade hämtat matten från kemtvätten och städat undan lite i lägenheten satte jag mig i soffan och tog det lugnt. Efter en stund ringde min telefon och det stod Louis på displayen.
- Hi bro, what's up? Frågade jag glatt och hörde hur Louis suckade. 
- It was exactlly what I would ask you, is everything good in Home Chapel? Frågade Louis och jag suckade innan jag sa att allt var bra och att jag mådde bra innan jag vände på frågan och frågade hur det var i Doncaster. 
- I'm not in Doncaster now. I'm with El at her parents place. Who is Caroline? Sa Louis.
- Caroline? I don't know. Sa jag och undrde hur Louis visste, förmodligen media. 
- Harry, to be honest..where are you now? I called you this morning and then it was Caroline who answered while you were in the shower. Sa Louis och jag suckade bara.
- In London. I go home tomorrow morning. Sa jag innan jag frågade hur hon kunde svara i min telefon. Louis vände på frågan och frågade hur jag ljuga för alla och hur jag kunde kasta bort två värdefulle dagar hemma för att vara kvar i London och festa.
- Harry, go home today. I call you before I go to bed this night. Okay? And don't do this again. We are really disappointed. Sa Louis bestämt och jag frågade vad han menade "vi".
- Me and the lads. Sa han och såklart visste dom om detta. Jag sa att jag skulle försöka boka om resan och  Louis la på. Jag han inte ens hämta datorn innan min mobil ringde igen, fast denna gång Gemma. 
 
Jag var påväg hem från en semester resa i Spainen med Lou, Tom och Lux. Vilken underbar familj. Det var med examen present från dom och det var helt underbart. Tanken var den att jag skulle sova en natt hos Lou men efter att ha pratat med mammasom sa att Harry var kvar i London så bestmde jag mig för att ringa honom.
- Hi Harry. I'm in London and need somewhere to sleep? Are you still here? Frågade jag. 
- Yes I am. Shall I pick you up in 20? Sa Harry och la på och mycket riktigt, tjugo minuter senare var han på flygplatsen och först skjutsade vi hem Lou och dom innan vi åkte hem till Harry. Vi pratade om allt medan vi åkte hem och det slog mig att Harry inte borde vara kvar i London, så jag frågade varför han var kvar. 
- Eh..I don't know. Sa Harry utan att flytta blicken från vägen. Det var som att han inte ville prata om det. 
- You don't know? Frågade jag och Harry ryckte bara på axlarna. 
- Tell me what's wrong? And what do you said to mom? Frågade jag och Harry började berätta om sista kvällen i Japan då han drack sig full på hotellrummet och sen hur han drack på morgonen och sen berättade han om Caroline och efter att jag fått höra allt så förstod jag att han inte mått så bra senaste dagarna och att han drack sig full i ensamhet och drack på morgonen var inte alls likt honom.
- Do mom know anything about this? Frågade jag och fick att mamma inte visste något om det. 

- Where is Caroline now? Who is she? Frågade jag efter en stunds tystnad. 
- Just a one night stand. I don't know where she is and I don't care either. Sa Harry och jag suckade och började förklara för Harry att kan kanske borde se över hur han betersig mot tjejer. Han säger ju alltid att han inte vill ha ett förhållande men innerst inne vet jag att det är en lögn. Harry är en kärleksfull person men det gäller bara att få han själv att förstå det. Jag frågade lite om vem Caroline var och  Harry sa bara att han inte visst och det kunde mycket väl vara så att han talade sanning. 
- Did you changed number? Frågade jag.
- No, she didn't want to bee fooled by me and she didn't want to sleep with me but yeah..and then she leaved when I ws in shower so I haven't really talk to her. Sa Harry och jag nickade. Bara det att hon sagt att hon inte ville va med Harry för att han inte var pålitig fick mig att tro att hon är en bra person. En person med  båda fötterna på marken, precis en sån person som han behöver.
- Why didn't you changed number? What if she was good for you? Frågade jag och Harry suckade. 
- Stop it Gem. You sounds just like tha lads now. Sa Harry irriterat och stannade bilen på parkerningen. 
- Think about it because the lads are totally right. Sa jag innna vi gick in och inte pratade mer om det.
Kom Gemma in i novellen, vad tycker ni om det?:) Kommentera, så blir jag glad!:) 

#1 - - Matilda:

Jättebra :)

Svar: Tack så jättemycket vad glad jag blir:)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Emma:

Bra del

Svar: Tack så jättemycket:)
Berättelser Med One Direction

#3 - - Mrs Nellie Directioner:

Dy är jätteduktig, bra del!!

Svar: Tack så jättemycket, vad glad jag blir!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - My (1D Novell):

åh va bra :D
Älskar Gemma! hihi

Svar: Tack så mycket vad glad jag blir!:) ja, Gemma är Harry perfekta syskonen!:)
Berättelser Med One Direction

#5 - - Anonym :

Älskar denna novell!! Får inte nog av den
När kommer nästa del?

Svar: Åh, tack vad glad jag blir!:) Håller på med den nu !:) <3
Berättelser Med One Direction

#6 - - Tova:

Åh, vad bra. Tänk om jag hade en syster som Gemma:)

Svar: Åh, ja jag också, det hade varit helt underbart!:)
Berättelser Med One Direction