What Would You Do - Del 27

Vi stod backstage och hörde hur det blev mer och mer folk i arenan och jag såg på Liam att han blev mer och mer nervös.
- Don't worry, you're amazing. Sa jag och kramade om honom. Han log och nickade.
- Tommo and Payno, Come on. Skrek Niall precis när det blev dags att gå in och köra Up all night. Perth var underbara, fansen skrek och jag gjort mitt bästa och det kändes rätt bra trots allt. 
 
Emily's perspektiv;
Det hade nu gått en vecka sen Louis lämnade mig i New York och han skulle vara borta tre veckor. Jag och Alice satt i soffan och kollade på TV och hade allmänt tråkigt. Jag saknade Louis och undrade hur han hade det med rösten. Han skrev ju att han inte kunde prata när jag ringde, egentligen ville jag vara hos honom och ta hand om honom men jag kunde inte, så jag hoppas verkligen att killarna tar han om min älskling åt mig. 
- Louis have a really bad voice now. Sa Alice oroligt och jag nickade och berättade att jag inte pratat honom på en vecka, eftersom han inte får göra annat än att sjunga, egentligen är det ett under att han ens för göra det. 
- Can we do something together today? Frågade jag och Alice nickade glatt och vi bestämde oss för att göra en riktigt systerdag med film och massage. Alice började ladda hem några filmer medan jag sprang runt och letade fram filtar och andra saker att gosa in oss i.
- Emily, your phone. Ropade Alice och jag sprang dit och tog den snabbt ur hennes hand. Jag svarade snabbt och blev aningen förvånad att det inte var Louis röst jag hörde i luren.
- Hi, Louis is sick and he needs you here, can you please come. I'll pay it for you. Frågade Harry och jag undrade om han blivit ännu sjukare eftersom att Harry valde att ringde dit mig.
- He got a really bad sore thoat and he can't sing tonight, so we have to do the show without him and he's very sad for that, he needs someone who can take care of him. We can but not in the way you can. Sa Harry.
- I'm not sure that mom will let me go on tour with Carl. Sa jag och suckade.
- Carl? No, his not here, Paul is with us. Louis don't told you that? Frågade Harry.
- No, he can't speak. Sa jag och Harry skrattade till innan han frågade om jag ville komma och självklart så ville jag det. Jag frågade hur länge jag skulle va där och när jag skulle komma. Harry berättade att jag skulle flyga om tre timmar och jag blir så glad. Vi sa hejdå och jag la på. 

Alice's perspektiv;
Emily lät så glad när hon pratade med Louis och det förstår jag, fast samtidigt så hörde jag lite av samtalet och det lär verklgen inte som Louis, utan mer som Harry. Jag låssades inte lyssna och sen när de va på kunde jag inte låta bli att fråga vad det handlade om. Emily log och  verkade bara vara väldigt glad.
- I am going on the australia tour with the boys because Louis is sick and needs me. The I leave about three hours. Sa hon och släppte filtarna hon hade i handen och  gick mot sitt rum. Jag suckade och blev lita besviken.
- What about our sisterday? Frågade jag.
- We take it another day. Sa hon. jag suckade och tog datorn och gick in på mitt rum och började se filmarna på egen hand. Jag gick in på twitter och skrev en tweet.

@Alicetwins1d
Then what this sisterday ruined, thank you. 

Jag fick snabbt ett DM från Harry där det stod: Sorry, but I didn't knew that you had planned a day together. I just want to do what Louis need, but don't worry I promise I will give you this day back. Jag log och  allting kändes lite bättre. Även om jag inte visste vad Harry menade med det han skrev. 

Niall's perspektiv; 
Det hade nu gått tolv timmar sen Harry pratade med Emily. Han och Paul skulle snart och hämta henne. Liam satt och spelade något spel på mobilen, Zayn pratade med Perrie och jag och Louis satt tysta och gjorde ingenting. Det var fett tråkigt och eftersom jag är Niall Horan och vill jag ha saker att göra hela tide så ville jag göra något.
- Louis, what time is it? Frågade jag och Louis höll upp sin mobil. 
- Nice, do you miss Em? Frågade jag och Louis nickade.
- My name in Louis and I think Liam and Zayn is two really bad friends. Sa jag, allt för att få han att säga något. Louis suckade och jag skrattade bara åt honom, det är så roligt att retas ibland. Jag satt och retade Louis i närmare en timme innan det knackade på dörren. 
- Who can that be? Frågade jag och kollade på Louis som ryckte på axlarna. Zayn reste sig för att öppna dörren och efter ett tag hördes en röst som fick Louis att le. Jag nickade åt hon och innan jag hade hunnit blicka so hade Louis försvunnit ut i hallen och jag och Liam gick efter. 
- Louis, I have missed you so much, have you missed me? Sa hon glatt och Louis nickade innan han kramade om henne. Jag log åt dem innan vi var tvunga att åka och göra oss reda för kvällen show. 
- What's wrong with you? Frågade Emily och Louis nickade bara.
- Just yes or no question. La Harry snabbt till och även om jag tyckte synd om Louis så var det roligt att retas. Emily  ändrade om hennes fråga så att det blev en ja eller nej fråga. Vad som än händer så måste Louis's hals bli bättre för det var riktigt jobbigt att behöva tänka efter innan man ska prata med honom. 
- What said the doctor? Frågade Emily och kollade ändrade sig snabbt, jag säger ju att det tar ett tag och komma in i jag eller nej tänket.
- He'll go there tomorrow. Sa Harry och och Emily nickade bara som svar.

Louis's perspektiv;
Vi kom till arenan och hörde alla fans skrika högt utanför och det gjorde mig så besviken. Jag vill också vara med att sjunga. Men ikväll var det enda jag skulle göra var att så på scenen och glo mot fansen. Tanken var först att jag inte alls skulle vara med på scenen men jag vill verkligen. En timme senare klev vi in på secenen och killarna började sjunga Up all night och vi hoppade som vi brukar. 
- Make a noice. Sa Harry och hela arenan skrek.
- It's so nice to be here and as you know, Louis can't sing tonight but he's here with us. Give it up for Tommo. Sa Niall och alla började skrika igen. Jag bugade mig som ett tack och killarna fortsatte med I would. Jag kollade mot Emily som såg aningen orolig ut när vi bytte blickar efter att vi sjunit More than this. Jag kollade länge på henne och till slut höll hon upp mobilen och jag förstod att hon hade fått något, förmodligen hat. I första klädbytes pausen vinkade jag henne bakom scenen och jag möttes av min flickvän med sorgsen blick. Hon gav mig mobilen och jag läste snabbt det som fått henne så ledsen. 
- What a..Sa jag med väldigt svag röst men blev avbruten av att Em la handen för min mun. 
- Don't talk. Go back om stage now. We talk/write about it later. Sa hon och jag nickde mot henne och under resten av showen var tankarna inte på rätt ställe. Vissa personer har inga gränser och det stör jag med på.

Förlåt för rörig del. Hur kommer det gå hos doktorn? Vad fick Em i sin telefon? Kommentera!:D
#1 - - Mrs Nellie Directioner:

OMG så bra!!!!! Jag indrar vad det var hon fick!!??
Om jag hade en tidsmaskin skulle jag hoppa fram i tiden och läsa nästa del!!!!!!!<3

Svar: Aw, vad söt du är! Och vad roligt att du gillade det!<3
Berättelser Med One Direction

#2 - - My (1D Novell):

men guuud, undra vad de stååår! :O

Svar: Ja, det kan man undra!;/
Berättelser Med One Direction

#3 - - Emma:

Superduperbra!!! Jag håller med Mr Nellie Directioner, jag ville ha en tidsmaskin och åka fram och läsa nästa del. Jag tycker fortfarande synd om Louis. Tänk att inte få sjunga för sina fans :( Hoppas han blir bättre

Svar: TAck!:D Ja, det är verkligen synd om honom!:(
Berättelser Med One Direction

#4 - - Tova:

Jättebra! Vverkliegen!

Svar: Tack du!:)
Berättelser Med One Direction

#5 - - Matilda:

Men omg, måste louis opirera halsen eller nåt? Louuu <3
Och vad fym em? Gah mer nu

Svar: nej, det hoppas jag inte att han måste<3ja, vad kan det stå!
Berättelser Med One Direction

#6 - - Anonym:

Åh, stackars Louis. Hoppas det blir bättre för honom!

Svar: Ja, det får vi verkligen också!
Berättelser Med One Direction

#7 - - Anonym:

Superbra! :D

Svar: Tacktack!:D
Berättelser Med One Direction

#8 - - anonym:

Grymt bra!! snälla kommer det en del idag?

Svar: Tack! Ja, men isåfall blir det en sen del!:)
Berättelser Med One Direction