What Would You Do - Del 35

Louis's perspektiv; 
Jag la undan mobilen och fortsatte prata med killarna när min mobil pep till. 
~ Don't say words you don't mean.~ 
Fick jag som svar och jag förstod ingenting, jag menade ju allt jag skrev. Så jag ringde upp henne igen men hon tryckte upptaget så jag fick smsa istället och fråga vad hon menade och till svar fick jag ett sms som jag inte förtod något alls av. Det stod.
~ I hope you and "Niall" had fun on the game yesterday. I'm sorry for not being as beautiful HER. ~
Det hade gått en vecka och jag hade fortfarande inte fått någon förklaring till varför Em inte ville prata med mig. 
- Are you still going home this weekend? Frågade Harry och jag ryckte till lite lätt.
- Eh, yes or no. I'm going to New York. Sa jag och Niall log. 
- To Em? Frågade han medan han packade ner en tröja i en ryggsäck. Han och Harry skulle till Holmes Chapel. 
Jag nickade och reste mig från soffan när Harry frågade om jag skulle flyga från Heathrow och jag nickade och frågade var jag annars skulle flyga ifrån. Niall skattade och slog till Harry för skojskull i huvudet. När jag kom till mig ringde jag Em bara av ren chansning i hopp om ett svar eller bara något sånt, men fick det inte. 
 
Emily's perspekriv; 
Min mobil ringde för säkert hundrande gången denna vecka och det stod "Louis, everyone loves me." på displayen och nej det är inte jag som har döpt honom till det, de är han själv. Jag tryckte bort samtalet och gick in på kontakter och ändrade namnet till för&efternamn, som alla andra hette och sen gick jag in till Alice rum och frågade om hon hade hört något mer om Louis och Eleanor. 
- I heard that she was with him yesterday too. Sa Alice.
- What do you mean with "was with him"? Frågade jag.
- I don't know, that was what I heard but calm down. I don't thinkt he slept with her. Sa Alice och jag nickade. Fast jag inte vågade tro det, hon är en model som verkar vara lika fin på insidan som utsidan och stämmer det så är hon alla killars dröm, och eftersom hon fått Louis på fall en gång så skulle hon mycket väl kunna få honom på fall igen. Det är bara att va själv hos honom och lite sugen på ja..och Louis smälter såklart. Den tanken stör mig men jag tänkte inte störa dom. 
- She slept at Louis's apartment last night, but I don't know what they did  and I'm not sure I want to know. Skrek Alice från sitt rum och jag suckade och suckade.
- Of course you know what they did, we are both know it deep inside and I hate it. Skrek jag tillbaka och bestämde mig för att fara ut och vara med Liz, Joseph and Edward. Mina bästa och roligaste vänner. 
 
Louis's perspektiv;
Jag landade på flygplatsen i New York och ringde till Alice för att kolla om hon kunde möta upp mig och det ville hon gärna göra så jag satte mig ner och väntade på henne. Det skulle ta henne 20 minuter att komma hit så jag satt och kollade på folket som gick förbi och plötsligt gick det för bi en person som jag  kände igen och  han verkade känns igen mig också. 
- Are you here alone? Frågade Carl som kommit fram till mig. 
- No, Liam and Zayn are in the shop and I'm waiting at Harry and Niall. Ljög jag och Carl nickade.
- Are you here for an interview? Frågade Carl och kollade sig omkring som om han kände sig otrygg. 
- Yeah, and you?
Frågade jag lite försiktigt och Carl berättade att han gömde sig för polisen som just på kom de två poliser gåeendes lite längre bort och jag såg hur paniken i Carl's ögon steg. Han skulle just till att springa när jag sträckte ut mitt ben och han föll. Jag ropade på polisen och de som springandes. 
- It's him. Sa den ena polisen till den andra och jag log för mig själv. 
- Yes, it's Carl. I'm Louis Tomlinson. Sa jag och polisen nickade och berättade att det kommer ta honom till häktet och sen ha en rättegång och självklart ville de att jag skulle medveka. De skulle skicka ett brev till mig om tiden och allt sånt. Jag log och tackade innan jag fick ett sms av Alice om att hon hade kommit dit. 
- Hi. How are you? Thank you for coming but I think it's best if we take a cab home. Sa jag och pekade på alla fans som hittat mig. Alice nickade och vi hoppade i första bästa taxin vi såg. Jag berättade Alice om Carl och hon sken upp innan hennes blick blev oroande. 
- What's wrong? Frågade jag och allt kändes så stelt. 
- Em is not home. She's out with her friends. Sa Alice och tog upp mobilen och smsade henne.
~ Hi Em. Can you please come home? Alone. I have something I will tell you. Please.~ Skrev Alice och jag nickade. Hon fick ett svar som jag inte fick se men jag fick veta att hon skulle komma hem. Så när vi kom hem så gick jag raka vägen in på Em's rum och satte mig på hennes säng. Jag hörde hur Em kom hem och efter ett tag hörde jag hur Alice bad henne gå till sitt rum och dörren rycktes upp. 
 
Emily's perspektiv; 
Jag gick in på mitt rum och fick en chock, för på min säng satt Louis. Jag frågade varför han var här. 
- I want to talk with you. I have some good news. Sa Louis och jag suckade.
- Good news? Yes, you get love even if I'm not with you. Sa jag och satte armarna i kors och såg hur Louis såg aningen förvirrad ut. Det såg nästan ut som att han blev besviken eller ledsen. 
- Do you think I have been unfaithful? Frågade Louis och jag nickade.
- Can I believe anything else when kissing her and sleep with her? Frågade jag. 
- Wait..what's that you say? Who is "her"? Frågade Louis nästan lite irriterat. 
Jag suckade och satte mig på sängkanten och kände hur Louis kollade på mig med besviken blick. Han upprepade frågan och jag skadade på huvudet och sa att jag inte ville prata om det. 
- No, you maybe not want to talk about it but I want to. I just can't understand why you think I cheated you and how you can even think something like that. I thought you knew how much I love you but maybe I should leave again. But before I leave can you please tell me who messed up. Sa Louis och jag såg hur en tår föll ner över hans kind även om han snabbt var där med handen för att torka bort den innan jag såg det. 
- No, Don't leave. Alice showed me a picture from the game when you kissed Elanor and she told me that she heard that Eleanor slept with you yesterday. Sa jag och Louis kollade bara på mig. 
- What? At the first I was at the game with Niall and second Eleanor is in Spain with Danielle. Sa Louis och jag fick dåligt samvete och började nästan gråta.
- Don't cry sweetheart. But next time? Ask me before you believe any rumors, okay? Sa Louis och kollade på mig samtidigt som jag flyttade närmare honom och han drog mig intill sig. Jag nickade och la armarna om honom och han tryckte sina läppar mot mina och jag besvarade den kyssen. 
- You're the only one for me. Do you want me to tell something really good? Frågade Louis och jag nickade.
- One more kiss first? Sa Louis restsamt och jag mötte hans läppar och när jag skulle backa till huvud från hans bet han lite i min underläpp så att det inte gick att backa ifrån honom och det slutade med att vi låg och myste med varandra istället för att Louis faktiskt betättade vad han hade tänkt, men varför avbryta något underbart som detta, hans närhet är obeskrivlig och han kommer inte slippa undan. Han får bara berätta det sen helt enkelt.
I'm back on track!:D Fint av Louis att åka till Em istället för hem. Hur tror ni Emily regarar? Och vad blir konsekvenskerna för Alice efter hennes lögn? Kommentera nu!:D Kram på er. 
#1 - - My (1D Novell):

åååh fiiina louis älskliing <3

Svar: Ja, finaste han! Fast Niall i din novell är liite finare!<3
Berättelser Med One Direction

#2 - - Mrs Nellie Directioner:

Meeeeeeeerrrr!!!!! Nuuuuuuuuuu!!!!! :)

Svar: Aw, tack snälla!:D
Berättelser Med One Direction

#3 - - Emma:

Superbra! Jag är väldigt intresserad av vad Alice kommer ha för försvar när Em frågar henne!

Svar: TAck: )Haha, ja det man kan ju verkligen undra!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - 1Dfanficsworld:

Naww Louis ;) Super bra Kapitel juh :) Jag kanske inte har kommenterat så ofta, men jag är fortfarande här och läser varje kapitel :)

Svar: Aw, tack det gör mig så glad. Verkligen!:) Kram!
Berättelser Med One Direction

#5 - - Matilda:

Louis älskliiiiing <33
Hah hoppas de straffar henne^^

Svar: Haha, nej men så hemsk vad hon inte ,elleR?:<33
Berättelser Med One Direction

#6 - - Anonym:

Världens finaste Louis!<3

Svar: Ja, verkligen!<3
Berättelser Med One Direction

#7 - - Matilda:

Sv; Hon förstörde fan för em och lou!

Svar: Sant, vi får se vad som händer:)
Berättelser Med One Direction