What Would You Do - Del 41

Louis's perspektiv; 
-  Harry, I really think it's a wrong. I mean, I don't got that text and I should if it was real. Sa jag, Harry och Niall nickade instämmande och vi bestämde oss för att strunta i det sms:et och sen gjorde vi oss i ordning och for ni ner till stan och mötte upp Zayn och Liam för att ha en toppen dag. Väl där berättade vi får Liam och Zayn om Domen och om att vi fått en tid för en ny rättegång men både Zayn och Liam tyckte som ni, att vi skulle strunta i det. 

Det blev precis som vi trodde, en kanon dag på stan och nu hade vi just ätit lunch och skulle vänta på Perrie innan vi for och bowlade. Jag satt med killarna och väntade medan Em var på toa när min och Harry telefon vibrerade. Jag tog upp mig mobil från bordet och såg hur Harry gjorde likadant medan de andra bara kollade på oss båda. 
- Read it outloud? Sa Zayn och  Harry nickade. 
- Hi Harry. We know you are in One Direction so we wonder if there are a day you can't come for a new trial. What is best for you? Wednesday or Sunday, please answer so we know.// Police in NY. Läste Harry och jag följde med i mitt eget sms hela tiden tills han kollade upp och Niall frågade om det stod samma i mitt.
- Yes, but Louis of course.
Sa jag och då såg vi hur Em kom tillbaka från toan. Harry kollade på mig med en blick som frågade "är det hon?" jag nickade och Harry suckade. 
- Answer no and I will take it with her.
Sa jag snabbt innna hon kom fram till oss och vi låssades som ingenting. 

Emily's perspektiv; 
Jag kom tillbaka från toan och både Harry och Louis verkade lite spända men det var inget jag ifrågasatte. 
- Ready to meet Prerrie? Frågade Louis när jag  kom fram till dem. 
- No, but let's go. Sa jag och satte mig i knät på Louis. 
- Why not? She's the best girl in the world. Sa Zayn och kollade på mig. 
- No, she isn't. The best girl in the world is Em. Sa Louis och  gav mig en snabb puss. Zayn suckade och vi gick ut och när vi kom ut frågade Zayn igen varför jag sa nej och jag förklarade att jag var rädd för att hon var dömende. Hon är ju trots allt med i världens kändaste flickband nu och eftersom hon är så cool så kanske hon tycker att jag  är mesig något. 
- I sure she don't will think that about you. Sa Zayn och jag nickade och lite länge bort kom en blond tjej som lös upp hela gaten med sin glädje. Hon kom fram till oss och  kastade sig i famnen på Zayn.
- My love, I have missed you so much. Sa hon och Zayn sa det samma och pussade henne och sen kramade hon om de andra killarna och var fortfarande lika glad. 
- And you most be Em. I have heard so much about you. Sa hon glatt och jag nickade. 
- Good things, I hope. Sa jag och försökte le lika brett som henne men det var svårt. 
- Of course it's just good things. Louis would never say something bad. Sa hon och Louis nickade instämmanade. Vi gick mot bowling  hallen och Louis kollade med jämna mellan rum på sin mobill.
- What is it on your phone all the time? Frågade Harry och Louis skakade bara på huvudet.
 
Louis's perspektiv; 
Vi gick mot bowling hallen och  det var kul att se hur Em och  Perrie klickade så bra. Vad som var mindre roligt var att min telfonen ringde non-stop, till slut stängde jag av både ljud och vibration. Både Em och Harry kollade på mig varje gång jag tvingades ta upp den för att trycka bort samtalet. Jag hade inget emot Eleanor men eftersom jag vet hu r svartsjuk och  osäker EM är i sig själv så tyckte jag inte att det var någon idé att prata med Eleanor och speciellt inte när jag är med Em. Så jag bestämde mig för att skriva till Eleanor. 

~ I can't talk right now so, stop call. ~ Skrev jag snabbt och Harry frågade återigen vad som var så viktigt med telefonen och jag visste att det inte skulle gå att neka fr honom länge till, nu  hade till och med de andra börjat reagera. 

~ We're still friends, right? This is really important. Call me Louis, now, now now. ~ Fick jag som svar och jag suckade. Eleanor hade inte pratat med mig på flera månader och  nu ringde hon och verkligen behövde min hjälp och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte brydde mig. Eleanor kommer alltid att betyda mycket för mig även om hon slutade som är god vän, vilket var och är bäst för oss båda, så det ångrar jag inte.
- You can go in, I have to make a call. Sa jag när vi kom fram till bowlingen.
- To who? Frågade Em och jag suckade. Lika bra att bara ärlig.
- To be honest..Eleanor and I don't know why. Just go in. Sa jag och såg hur oron i Em's ögon ökade. Perrie drog med henne in och  kvar blev jag och ringde upp Eleanor för att se vad som var så viktigt. 
- Yes, Eleanor Calder. Svarade hon med en irriterad röst och så väl som jag kände henne så kunde jag höra att hon nyss hade gråtit. Jag frågade vad som hade hänt och  hon lät bara ännu  mer irriterad och jag fattade ingenting. Hon har inte pratat med mig på säkert fyra månader och nu var hon så arg som hon var.
- I know you don't love me but how could you do something like that? Sa hon och jag frågade vad hon menade men fick inget svar innan hon sa "du vet vad jag menar". Men för att vara ärlig, jag vet faktiskt inte.
Vad kan Eleanor vilja och vad tycker Em om att Louis och Eleanor pratar? Kommentera nu. Kram!<3
.
#1 - - Matilda:

Gud vad spännande!!! Mera :D

Svar: Vad bra att du tycker det!:D
Berättelser Med One Direction

#2 - - Emma:

Jättebra!!! Ååååååå jag vill veta vad Eleanor menar!

Svar: Tack så mycket! Betyder verkligen mycet:D
Berättelser Med One Direction

#3 - - Tova :

Nej, undra vad eleanor kan vilja..mer tack!

Svar: Ja, undra det. Vi får se!!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - Mrs Nellie Directioner:

Vad vill Eleanor???? Meeeeeeeeeer!!!!!!!!!

Svar: Ja vad vill eleanor, spännande?:)
Berättelser Med One Direction

#5 - - My (1D Novell):

Alltsåå fuuck va jag älskar El och kommer alltid göra, kul att hon är med och hoppas Em accepterar att hon och Lou fortfarande är bra vänner, undra vad hon kan vilja!

Svar: Ja du vet ju hur mycket jag älskar henne. Ja vi får se vad hon vill!:)
Berättelser Med One Direction