More Than This - Del 26

Senaste: 
Tim's perspektiv;
- Is it so good that we plan without Caroline? Frågade jag osökert och Thea nickade.

- Yes, I think so. Sa hon och fortsatte skriva ner något på ett papper, dock vet jag inte riktigt vad. 
- You think so. Upprepade jag och Thea nickade. Själv kände jag kanske att det inte är så bra. Om jag kände henne rätt så kunde hon nog bli väldigt arg om vi gör det på egen hand, men jag vågade inte säga emot Thea nu.


Nästa dag träffade vi Caroline och Harry som vi hade bestämt och Thea började berätta hur hon ville ha begravningen och också vilka som skulle komma. Thea tyckte att pappa skulle få komma och det var inte mig emot men jag vet att det inte är vad Caroline vill och det sa hon också när vi läste upp honom. 
- Dad has the right to come to the funeral, I will invite him. Sa Thea bestämt. 
- Right to come after everything he did to us, or me. Harry? Sa Caroline med tung röst och kollade på Harry. Han ut som ett frågetecken. Det syntes på honom att han inte riktigt visste vad han skulle säga.
- It's hard for me to say. I think I agree with you both. But most you. Svarade Harry till slut och drog in Caroline i sina armar. Diskutionen blev lång och det slutade med att Caroline lämnade rummet och då Harry lika så. Diskutionen mellan Thea och Caroline fortsatte och båda blev mer och mer irriterad och kollade nu och då på mig och Harry för att få bekräftat att dom hade rätt. 
- How the hell can you think that he is worth to be there? Skrek Caroline plötligt.
- He is after all, our dad and mom have meant a lot to him. Sa Thea något lugnare.
- You are sick for real, if mom had meant a lot to him should gender on me doesn't  matter. You are accepted by him but for me that's not it, it's..Skrek Caroline men ordet tog slut och tårarna tog över. Harry var snabbt där med sina armar runt henne. Han viskade lugnande saker till henne och jag kunde inte höra allt men det verkade ha en lugnande effekt på Caroline. 
- If you may ask your father to the funeral, so do I and Caroline choose headstone, ism't that fair? Frågade Harry och alla vände snabbt blicken mot honom. Thea och Caroline såg båda oroliga ut. Thea för att hon inte får vara med att välj och Caroline för att Harry just sa att pappan kunde få komma. 
- But..Började Thea lite försiktigt men avbröts snabbt. 
- No buts, it's hell he who pays it. Skrek Caroline allt var hon kunde, hon var verkligen arg. 
- Relax, it's better to talk about things, so what says you? Sa Harry och kollade på mig och Thea och för mig var det en deal som lät väldigt bra, och efter många om och men så gav även Thea med sig.
 
Efter mycket skrik från Caroline's sida så satt vi i bilen påväg för att välja gravsten till besgravningen nu till veckan. Hon satt med sammanbitna käkar och kollade inte på mig, jag visste att hon var arg, men var hon arg på mig eller på situationen. 
- Are you mad at me? Frågade jag lite försiktigt och hon. 
- No, not you. Sa hon och jag skulle just svara henne när min mobil ringde. Jag svarade och det var Niall i andra änden. Han hade just kommit till London efter att ha varit hemma några dagar och nu undrade han om vi kunde hämta upp honom på flygplatsen och visst kunde vi  det.  När vi 20 minuter senare svngde in på flygplatsen så kom Niall gåeendes, han hoppade snabbt in i bilen och sa glatt hej, men när han märkte att stämmningen inte var så munter så blev han tyst. 
- Is something worng between you two? Frågade han oroligt. 
- No, not at all. Sa jag och började beärtta om var som hänt hemma mellan Thea och Caroline och Niall nickade förståeende och även han precis som jag tyckte att det var konstigt att pappan skulle komma, fast å andra sidan hade ingen av dom gett sig så detta var nog den bästa lösningen. När vi kom fram dit där men väljer gravstenar så finns det mängder av olika typer. Runda, fyrkantiga, blanka, matta, stora, små osv. 
- So sweetie, it's up to you now. Take the one you like most. 
- I'm not sure what mom would like. Sa Caroline och kollade sig omkring. Jag tog snabbt tag i hennes axel och vände henne mot mig så att jag kunde möta hennes blick. 
- Ey you..this is not about what you mom would like. It's about you, what do you like, okay? Caroline nickade ännu en gång och sen gick vi runt och kollade runt och hittade en som skulle kosta 21 730 kr med tryck och allt sånt, det var absolut inte den dyraste, fast för mig spelar priset ingen roll. Bara Caroline kan gå och kolla på den med gott samvete. 
- I really like this. Sa Niall och pekade på den som skulle kosta 21 730 kr.
- It's too expensive..Sa Caroline och kollade på stenen, det syntes att hon gillade den.
Nothing is too expensive when it comes to stuff like this, do you like it? Själv nickade jag bara instämmande åt det Niall just sa. Det kändes faktiskt skönt att han kunde säga det åt henne. 
- It is not you who pays it. Sa Caroline och nu kunde jag inte va tyst längre. 
- Caroline, Niall is absolutely right, forget about the price and answer his question instead, do you like it? Sa jag mjukt för att inte låta arg. Efter många om jag men blev det den gravstenen med tryck på. 
 
Vi gick till kassan och berättade vilken sten vi ville ha och under den korta biten dit hann jag tänka hur jag någonsin ska gått göra Harry för det här. Det betyder så mycket att han vill betala och självklart ska jag betala tillbaka varenda öre. 
- This is beautiful. What do you want written on the stone? Frågade kvinnan i kassan. Jag tog upp lappen som jag hade skrivit ner allt på. 

         Katherine Wakefield 
      07.17.1971 - 13.01.2014
Infinite missed, we love you, mom.

Kvinnan i kassan kollade sorgset på mig innan hon började rispa in det och sen sa hon att den skulle komma med fri leverans till kyrkan och finnas där den dagen begravningen var. Vi tackade för att och gick mot bilen igen. Harry såg mycket nöjd ut och för att vara ärlig så kändes det riktigt bra, nu när jag fått völja gravsten, För först nr Harry sa att pappa skulle komma kändes det som att ingen förstod mig. Vi bestämde oss för att åka hem till Harry och  på vägen dit köpa med oss mat hem. Jag kunde verkligen slappna av nu. Jag trivs verkligen i killarnas sällskap och i det här fallet var det Harry och Niall. När vi kommit till Harry's lägenhet och ätit klart frågade Niall om han fick vara med på begravningen.
- Do you really want that? Frågade jag och Niall nickade och sa att han inte skulle frågat annars. Sen fick jag ett sms av Thea att pappa var bjuden men hon sa också att han inte svarat på smset. Så om han kommer eller inte återstår att se och även om jag  tror att han kommer så hoppas jag att jag har fel.

Jag är dålig på att uppdatera och tbh ni är inte dom bästa på att kommentera, det hänger tyvärr ihop även om man inte vill. Men kommentera gärna denna del nu. Tack på förhand och Kram!:)
#1 - - Emma:

Jättebra! Åååå undra om deras pappa kommer. Och om han kommer, vad han kommer säga till Caroline, eller vad hon säger till honom, om hon äns pratar med honom

Svar: Ja, vi får se vad som händer & Tack:D
Berättelser Med One Direction

#2 - - Ellen:

Jättebra del, som vanligt! Hoppas att begravningen går bra.

Svar: Tack så jättejättemycket. Ja, det får vi hoppas!!:)
Berättelser Med One Direction

#3 - - Emma:

Jättebra fortsätt så här :)

Svar: Tack så jättemycket.Blir så glad!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - Em:

Jättebra skrivet!<3

Svar: tack så mycket, vad glad jag blir!:)<3
Berättelser Med One Direction

#5 - - My (1D Novell):

jättebraaaaa juu :D älskar Harry, han är så perfekt.. hah

Svar: Tack så mycket. Jo, han är ju känd för att vara ganska perfekt!;) haha
Berättelser Med One Direction

#6 - - Tova:

Åh, vad bra del!!;D
Inte för att vara taskig men när du uppdaterar mindre ofta blir delarna oftast bättre. Känns som att dom är mer välskrivna då, så stressa inte ut med delarna. Vi är kvar ändå!!:D

Svar: Tack så jättemycket!:D Gud vad bra att du är ärlig om det. Det kanske är som du säger. Tack!!:D
Berättelser Med One Direction

#7 - - Maja:

Intresserad av en ny design? Checka min blogg!:)

Svar: Så du tycker att min är så ful att jag borde köpa en ny av dig eller? Nej, tack jag vill inte ha en ny design!:)
Berättelser Med One Direction