More Than This - Del 27

Senaste:
Caroline's perspektiv;
När vi kommit till Harry's lägenhet och ätit klart frågade Niall om han fick vara med på begravningen.
- Do you really want that? Frågade jag och Niall nickade och sa att han inte skulle frågat annars. Sen fick jag ett sms av Thea att pappa var bjuden men hon sa också att han inte svarat på smset. Så om han kommer eller inte återstår att se och även om jag  tror att han kommer så hoppas jag att jag har fel.


Jag vaknade och kollade till höger om mig och där låt min finaste och sov så sött. Det kändes fel att väcka hennes men å andra sidan visste jag att jag inte hade något val. Jag skakade om henne lite lätt och gav henne en mjuk puss på kinden, jag vet att hon älskar att bli väckt så. 
- Goodmoring sweetheart, you know what  day it is day. Sa jag och  hon vände sig mot mig och suckade samtidigt som hon mumlade något om begravning, så jag nickade bara och klev upp. Jag hade redan bestämt mig för att ha svarta jeans, vit skjorta och en grå kavaj. För Caroline tog det aningen längre tid att bestämma, hon sprang  fram och tillbaka mellan sovrummet med säkert 5 olika outfits och självklart är hon fin i vilket som men det slutade med att även hon hade ett par svarta jeans och till det hade hon ett svart linne och en svart tröja utan på. Hon kom ut i köket och samtidigt stoppade hon ner en lapp i fickan. 
- What was that? Frågade jag och pekade på fickan. 
- Nothing, you'll see later. Svarade hon och log mot mig. Nyfiken eller inte jag lät det gå och iställer åt vi frukost och fsen gick jag ut i hallen för att hämta min present till Caroline. Jag gav förväntansfullt över den lilla asken och Caroline kollade förvånat på mig.
- What is this? Frågade hon lite osäkret och ställde ifrån sig glaset hon höll i.
- Just open it. Sa jag och satte mig på min sida av bordet. Caroline öppade och  asken låg det två ringar.
- Harry, we are not sisters. Sa hon och kollade på mig. Jag skarratcee till och sa att det inte heller var till oss. Det var en present från mig och Niall. Caroline kramade om mig och sen gjorde vi oss klara och for till kyrkan och där mötte vi Tim och Thea. Både Thea och Caroline måste helt ha glömt bort bråket dom hade för de flög direkt in i varandras famn och började gråta. Dom hade bara varandra och det märktes på dem. Vi gick tillsammans in i kyrkan och träffade snabbt Niall som hälsar på Thea och Tim innan prästen började prata. 
- Now it's time for Katherine's youngest daughter to have what se need. Sa prästen efter en stund och jag såg hur Caroline reste sig upp och folket kollade på henne. Församlingen idag bestod av deras vänner men också dreas mammas närmaste vänner, deras pappa hade inte kommit än, vilket jag var lite glad för. Plötsligt ser jag hur  Caroline plockar fram gitarren och sätter sig på en stol, då förstår jag att hon ska sjung något och det räcker med två ackord på gitarren för att jag ska höra vilken låt det var och valde därför att filma. 
 

One day you'll come into my world and say it all.
You say we'll be together even when you're lost
I want you here with me like how I pictured it

So I don't have to keep imagining.
Come on, jump out at me, come on, bring everything. 
Is it too much to ask for something great?

Jag kollade på Niall och han såg glad ut, han hade ju ingen aning  om att Caroline kunde sjunga. Det hade ingen och att visa det idag kunde inte vara mer än rätt och att hon dessutom kortat av Something Great var modigt. 

The script was written and I could not change a thing.
I want to rip it all to shreds and start again
One day I'll come into your world and get it right.
I'll say we're better off together here tonight

När hon hade sjungit Niall's del lutade han sig mot mig och viskade att hon var så sjukt bra och jag kunde inte annat än hålla med. Hon är verkligen bästa vän till gitarren och sången, precis som Niall. 

I want you here with me like how I pictured it.
So I don't have to keep imagining
Come on, jump out at me, come on, bring everything.
Is it too much to ask for something great?
You're all I want, so much it's hurting.
You're all I want so much it's hurting.

När hon var klart ställde sig alla upp och apploderade. Jag såg att hon försökte le under alla tårar som runnit över hennes kinder under tiden hon hade sjungit. Jag var så stolt och  Caroline bugade sig en sista gång och sen blev hon helt stel och tittade mot dörren längst bak i kyrkan, jag gjorde samma sak och där stod en man, rätt lik Tim. Jag vände mig tillbaka mot Caroline som snabbt kon emot mig och hpn som förut satt längsut satte sig mellan Niall och mig. Jag kramade om henne och sa att hon var så duktig och Niall gjorde likadant. Det blev dags att gå till kistan och jag lät Caroline och Thea gå först. 
- I love you mom and you will always be part of me. Then I would just say that my sister is an aspiring artist and she chose the most beautiful stone for you. You should be so proud of her.  Började Thea att säga och sen blev det Caroline's tur att säga sitt. 
- I love you mom, I will always miss you. Take care, and see you later.
När de båda hade sagt sitt gav jag Niall och Tim en blick som sa att vi skulle gå dit och efter oss kom alla de andra gästerna och och hyllade dem för den fina begravningen. Då vände sig Caroline till Thea och räckte över ringen som det stod "forever friends" på och visade samtidigt sig som det det stod "Always sisters."
- From Harry and Niall. Sa Caroline och Thea log och gav oss båda en jättekram.
- Thank you for everyting you have done, but most thank you for take care of my sister. Sa hon och jag nickade och sen gick hon och pratade med några andra.
- Do you know when we will stand here next time? Viskade jag tyst till Caroline som skakade på huvudet.
- When we get married sometime in the future, love you. Sa jag och pussade henne på munnen innan hon sa att hon älskade mig också. Niall avbröt våran fina stund för att säga att han skulle gå och vi följde med honom ut för att få lite luft och efter en stund kände jag att jag bara var tvungen att gå på toa.
- Follow me? Frågade jag och in såg hur fel frågan lät, men jag frågade för att jag inte ville lämna henne men det slutade ändå att jag gick in i kyrkan utan henne, jag skulle ju trots allt bara på toa. 
 
Harry försvann in i kyrkan och jag satte mig ner på bron och funderade på hur bra allt hade gått. Jag bestämde mig för att smsa ett tack till Niall som faktiskt kom och jag fick snabbt ett svar tillbaka. 

~ With pleasure. And your voice I really can't get it out of my head. Zayn, Louis
and Liam will love it. Harry flimed you. You're amazing. See you soon. ~
 
Jag svarade inte på det, log bara lite lätt tills jag hörde steg bakom mig och min första tanke var att det var Harry men när jag vänder mig om så står inte Harry där. Det var pappa. Jag blev stel och tänkte bara att Harry måste vara påväg ut igen. Dörren till kyrkan var nu stängd och det var bara jag och pappa här. 
- Hi. How are you and who is the boys with curly hair? Frågade pappa och satte sig bredvid mig. Jag kollade bara lite diskret på honom utan att svara. Jag tyckte inte han förtjänade att veta det. 
- Who is he? And who has given you permission to hang out with guys? You are mine and if I can't have you, no one else could either. Hans mening fick mig att bli livrädd. Hade min pappa tänkt döda mig här och nu. Jag gjorde ett försök i att resa mig upp och gå men pappa tog tag i min arm så jag föll över honom och då kände jag hur hans hand hastigt rörde mitt bröst. Jag blev stel och gjorde ingenting, tills pappa började massera mina bröst. Trots paniken lyckades jag skrika men ingen kom. Jag undrade vars Harry hade tagit vägen. Pappa började släpa med mig mot en bil och jag fortsatte att skrika bara för att. Helt plötligt låg jag i baksätet på en bil. När pappa backade ut såg jag hur Harry kom ut och såg rätt vilsen ut. Jag bankade allt var jag kunde på rutan och pappa skrek att jag skulle sluta med det. Jag såg hur Harry blev mindre och mindre och till slut var han utom synhåll. Jag sönk ner i baksätet och kände mig maktlös. Kommer någon hitta mig innan det är försent?
Japp, ännu en del och så kul att ni kommenterade förra delen. Gör likadant med denna!:D 
#1 - - Emma:

Inga-Linn....du skojar med mig?!? Jag förbjuder dig att avsluta en del sådär! Du får värkligen inte! Vill du döda mig?? Hur ska jag kunna sova, när jag vill veta hur det slutar. Jag visste att hennes pappa skulle göra något när Harry inte var där!

Svar: Haha, nej jag skämtar inte. Delen är avslutad och hur detta ska sluta förblir ett mysterium tills nästa del kommer ut;)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Emma:

Delen var grym hoppas nästa kapitel kommer snart

Svar: Tack så jättemycket!!:D
Berättelser Med One Direction

#3 - - Ellen:

Åh, var du tvungen att avsluta delen så där. Måste få veta vad som händer med Caroline! Jättebra som vanligt

Svar: Ja, jag kände att det var ett passande slut!;) Jo, det kommer ni få veta och tack så mycket!:)
Berättelser Med One Direction

#4 - - Anonym:

Sååå bra!!! Längtar redan till nästa!

Svar: Åh, tack vad glad jag blir!!:D
Berättelser Med One Direction

#5 - - Saga:

Du får inte sluta sådär!!! Kommer inte kunna sova inatt ju. Men sjukt bra!:D<3

Svar: Förlåt,!;) Jo, det kommer du nog. Tack så mycket!<3
Berättelser Med One Direction

#6 - - My (1D Novell):

MEN GUG jävla psyk pappa?! vafan?! hoppas verkligen harry kommer å räddar henne!

Svar: Om du tycker att han är ett psyk nu kommer du dö i nästa del!!!
Berättelser Med One Direction

#7 - - Tova:

Hjälp, vad är det för fel på hennes pappa, vad dumma Thea Måste känna sig...;/

Svar: Sv: ja han är väl sjukt på något sätt!? Nej men jag vet inte..JA kanske!
Berättelser Med One Direction

#8 - - Em:

Denhär delen är jättebra, läst den flera gånnger:')

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack så mycket verkligen!!!:)
Berättelser Med One Direction