She's not afraid, chaper 1.

Handlingen (finns i menyn också):
Bianca snart arton år är den typen som alltid har haft mycket vänner, vänner som alltid ha funnits där för henne och det är tack vare dom som hon är så säker i sig själv som hon är. Dom som inte känner Bianca uppfattar henne som väldigt självsäker och tuff men även den starka personen är svag. Bianca har sedan länge skilda föräldrar, väldigt skilda eftersom pappan flyttade från London till Dublin när Bianca bara var åtta år. Bianca var tidigt tvungen att bli vuxen då hennes föräldrar inte har varit det under henne barndom. En dag får en någon typ av panik och föräldrarna blir i sämre tillstånd  så Bianca väljer att köpa en enkelbiljett till LA i hopp om att allt ska bli roligare. Frågan är ju bara om det blir de. 
 
• Bianca's persspektiv •
"Bianca" Jag hörde mitt namn skrikas genom korridoren och jag hörde direkt vem som skrek. Jag vände mig om jag väntade in Kendra som kom småspringandes. Hon kom i kapp mig och frågade hur det stod till och idag var det faktiskt bra så det blev mitt svar. Kendra log och kramade om mig. Vi hann inte många meter till innan vi var framme vid lektionen. Alla var på glatt humör och det gjorde att matte som annars brukar vara tråkigt blev roligt. Lektionen gick fort och som tur var så var det dagens sista lektion för huvudverken började komma krypendes. 
- Are you going home? Frågan kom från Kendra som verkade se att jag började blir tröttare. 
- Yes, feels like headache will be my "friend" and I need to pack, you know. Kendra nickade och erbjöd sig att följa med och ja, varför inte. Jag stängde försiktigt skåpet och låste det innan vi lämnade skolan och kom ut på London's regniga gator, som tur var så behövde vi inte vänta så länge på bussen. Kendra såg orolig ut hela vägen hem så till slut blev jag tvungen att fråga vad hon funderade på. 
- No, I just wonder if you really should visit your dad. I mean last time don't ended well. Kendra hade rätt, förra gången jag besökte pappa i Dublin där han bor så slutade det med att han var så full att han glömde bort att hämta mig på flygplasten.
- I need to give him a second chance. Don't worry about me, Im'm back on monday. Kendra nickade och kramrade om mig. Jag är så glad att jag har henne, hon var som den syster jag aldrgi fått. Kendra kunde vara så omtänksam men ändå inte, det är svårt att förklara, men underbar är hon.
 
• Kendra's persspektiv •
Bianca låste upp dörren, klev in och trampade av sig skorna. Jag följde min handling och vi hann inte mer än in i vardagsrummet innan hennes mamma kom ut ur sitt sovrum. Hon suckade och kollade besviket på mig. Hon frågade med en irriterad ton vad jag gjorde här. Eftersom jag vet att det låg en besvikelse bakom tonen och jag vet att Biancas mamma tycker väldigt mycket om mig så svara jag henne i en bra ton.
- I wants to spend time with Bianca before she leave
- Yes, me too. Sa hennes mamma argt och satte sig på soffkanten och grät. Jag visste att det var mammas depression som spökade. Bianca smsade mig kort efter att jag kom hem och det var verkligen synd att hennes mamma led av sin depression. Bianca kan verkas vara en tuff person och vunxen för sin ålder fast å andra sidan har hon alltid fått klara mycket själv då hon är uppväxt med en alkoholiserad pappa och en depprimerad mamma och hennes mamma har blivit sämre med åren. Hennes pappa har jag inte träffa sen han flytta och det är snart tio år sen. Jag minns det så väl. Vi var åtta år och han kom in på Biancas rum och  berättade att han skulle flytta. Jag tror varken jag eller Bianca förstod hur illa det var, det var först när jag en vecka senare kom till henne och hennes pappa inte var där. Både satt och grät på. jag har alltid tyckt om hennes pappa, han hade alltid varit som en bonuspappa till mig liksom min pappa var till Bianca. Jag rös av tanken på hur det var och sen blev jag väldigt tacksam över att jag har det bra, jag har en frisk familj, det betyder mycket. 
 
• Bianca's persspektiv •
Dagen efter landade jag vid tio på flygplatsen i Dublin och till min förvåning så stog pappa där och väntade på mig. Det var nästan för bra för att vara sant, jag gick blev glada steg mot pappa och gav honom en kram som han besvarade. Vi gick mot bilen och sen åkte vi hem till pappas lägenhet mitt i centrala Dublin. Jag såg faktiskt fram emot en helg med pappa. Jag log av tanken och sen smsade jag Kendra och hon svarade snabbt att hon var glad för att det gått bra och att vi skulle höras när jag var tillbaka i London. Pappa öppnade bara dörren och jag undrade hur han vågade lämna dörren olåst när hen inte är hemma, men jag han inte fråga för just då klev det ut en ung tjej som säkert vara vad 3 år äldre än mig men säkert 15 år yngre än pappa. Jag sneglade på tjejen och sen på pappa. Han log och gick fram och pussade tjejen på munnen. 
- Nono, you're not drunk. Svarade tjejen och både hon och pappa fnissade till. 
- Drunk men, that's turn on. Sa tjejen och log mot mig. Var detta på allvar? Tjejen,var det en tjej som medvetet gjorde pappa full för att sen kunna njuta själv. Jag äcklades av tanken men log tillbaka och frågade vad hon hette och hur gammal hon var och det var som jag trodde. Miranda som hon hette var bara 3 år äldre än mig. Jag nickade och gick förbi henne in i köket. jag sa inget om hennes kommentar men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte undrade. Menade hon att hon bara tyckte om pappa när han var full eller menade hon att..nej jag vet inte och det var inget jag orkade ta upp nu. Allt jag nu  ville vad att tjejen skulle lämna mig och pappa ensamma. Men så verkade det inte bli. Jag suckade och kollade på tjejen och så fortsatte hela kvällen ihopp om att morgondagen skulle blir bättre.
Första delen. Nu är jag igång igen och det känns jättebra så jag hoppas verkligen att ni är kvar och följer denna novell. Sen hoppas jag att ni fick ett hum om vem Bianca är. 
#1 - - My (1D Novell):

Bra första del!! Set fram emot att följa denna novell! Undra vem av killarna det ska handla om ;)

Svar: Ah, juste det har jag inte sagt än, saken är den att jag inte själv är helt säker nu!;)
Berättelser Med One Direction

#2 - - Tova:

Åh, vad roligt att du är tillbaka, som jag har saknar dig!!:)

Svar: Tack vad glad jag blir:) Kul att vara tillbaka!:D
Berättelser Med One Direction